شناسهٔ خبر: 67501342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رتبه ۲۲ جهانی ایران در تولید علم ژنتیک

مریم رضایی

در کنگره ژنتیک علاوه بر برگزاری ایده بازار محققان ۱۵ کشور دنیا آخرین یافته های خود را ارائه می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر پورکاظمی، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران در نشست خبری امروز، از این رویداد به عنوان یک جشنواره یاد کرد و گفت: از آنجایی که این کنگره دارای مجموعه برنامه‌هایی از سطح دانش آموزی و تبیین مفاهیم ژنتیک تا بالاترین سطح برای متخصصان این حوزه است، از این رو این کنگره در قالب جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد گفت: ژنتیک انسانی، گیاهی، جانوری، سلول‌های بنیادی، زیست واره‌ها و بانک‌های ژنی از بخش‌های این کنگره است.

وی افزوذ: در این کنگره ۷۹۴ مقاله دریافت شد و داوری صورت گرفت. از این تعداد ۷۵۸ مقاله پذیرفته شده که ۶۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۶۹۴ مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

وی افزود: مقالات پذیرش شده از ۷۵۸ مقاله در گرایش‌های تخصصی مختلفی بود که در گرایش ژنتیک انسانی ۳۷۵ مقاله، ژنتیک گیاهی ۱۸۸ مقاله، ژنتیک جانوری ۱۷۹ مقاله، ملاحظات اخلاقی و ایمنی زیستی ۲۶ مقاله، سلول‌های بنیادی و ریزسازواره ها ۱۵ مقاله پذیرفته شده‌اند.

پورکاظمی اضافه کرد: در این کنگره ۱۷ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که تا کنون ۶ کارگاه با رویکرد انتقال فناوری و ارائه آخرین فناوری‌ها به محققان برگزار شده است. 

دبیر علمی این کنگره ایده بازار را از دیگر بخش های این رویداد نام برد و افزود: در دومین روز این رویداد ایده‌های برتر منتخب ارائه و به بهترین آنها جوایزی اعطا می‌شود.

در این نشست همچنین دکتر موسوی، دبیر بخش بین‌الملل این کنگره همچنین به رتبه ایران در حوزه علم ژنتیک اشاره و اظهار کرد: ایران در تولید علم ژنتیک در دنیا رتبه ۲۲ و در منطقه رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به بخش بین‌المللی ششمین کنگره اعلام کرد: محققانی از بیش از ۱۵ کشور دنیا از جمله کانادا، اسپانیا، هلند، فنلاند، استرالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس، نیوزلند، سوئد، مجارستان، روسیه، ترکیه، عراق، افعانستان و محققان و اندیشمندان ایرانی ارائه مقاله دادند.

به گفته وی بیست سخنران به صورت آنلاین و حضوری آخرین یافته‌های خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما