شناسهٔ خبر: 67488265 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: مربیان خارجی که به ایران می‌آیند مثل هندوانه در بسته هستند و نمی‌شود روی آن‌ها حساب باز کرد.

آشتیانی: مربیان خارجی مثل هندوانه در بسته هستند

آشتیانی: مربیان خارجی مثل هندوانه در بسته هستند

صاحب‌خبر -

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مربیان خارجی که به ایران می‌آیند واقعا مثل هندوانه در بسته می‌مانند و نمی‌شود گفت که کارشان به چه صورت است. در فصل گذشته مربیان خارجی همانند اوزنیدونیس در گل گهر، مارتینز در فولاد و  لوکاس در نساجی  را داشتیم که واقعا عملکرد فاجعه‌آوری داشتند و تیم‌های خود را نابود کردند. اگر مربیان خارجی به ایران بیایند و فلسفه پرسپولیس را ادامه بدهند خیلی بهتر است. مربی اسپانیایی هم باید آگاه کنند که پرسپولیس با چه روشی بازی می‌کند و چه بازیکنانی در این تیم هستند و چند سال است که به چه صورت بازی می‌کنند و این از همه چیز مهم‌تر است.

او افزود: اول باید ببینیم که گاریدو به ایران می‌آید یا نه! چون هنوز مجوز ورود به ایران را دریافت نکرده است. اگر هم او به ایران بیاید باید ببینیم که به چه صورت کار می‌کند و مهم‌تر از این باید دید پرسپولیس می‌تواند بازیکنان فصل قبل خود را حفظ کند، چون این بازیکنان بدنه تیم هستند و چندین چند قهرمانی را دارند و اگر این اتفاق رخ بدهد در آن صورت سرخپوشان ۸۰ درصد مسیر را رفتند.

آشتیانی درباره اینکه گاریدو در ۵ سال اخیر در تیم‌هایی که هدایتشان را برعهده داشته، اخراج شده است، گفت: واقعا نمی‌شود قضاوت کرد.  زمانی که اوسمار سرمربی پرسپولیس شد همه انتقاد داشتند که می‌شود دستیاری که یحیی گل محمدی او را به پرسپولیس آورده، موفق خواهد بود یا نه! اما این مربی آمد و عالی کار کرد. البته پرسپولیس مربی همانند ژوزه به ایران آورد که تیم الاهلی مصر را چند بار قهرمان قاره آفریقا کرده است، اما سرخپوشان را نابود کرد. اصلا نمی‌شود درباره گاریدو نظر قطعی داد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه  جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر باعث صدمه رساندن به پرسپولیس نمی‌شود، بیان کرد: به نظرم بهترین کار این است که بیرانوند از پرسپولیس برود، چون اکنون هواداران دیگر نمی‌توانند قبول کنند که او برگردد و اگر اینطور نباشد و بیرانوند به پرسپولیس برگردد در آن صورت باید نام بزرگ پرسپولیس را خط بکشیم و تیم بازیکنان بگذاریم. پرسپولیس آن قدر بزرگ هست که حتی اگر این تیم قهرمان نشود و رتبه تک رقمی هم نگیرد، تماشاگران از تیم حمایت می‌کنند. اکنون تماشاگران با هم همصدا هستند و می‌گویند که بیرانوند به هیچ عنوان نباید برگردد. هر بازیکنی که می‌خواهد برود و بحث مالی دارد تاحدودی که باشگاه می‌تواند شرایط را برایش فراهم کند این کار را انجام بدهد، اما اگر بازیکنی تصور می‌کند که تیمی بهتر از پرسپولیس وجود دارد باید بگذارند تا برود، چون تیم لطمه می‌خورد.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در چه پست‌هایی تقویت شود، گفت: اول از همه باید یک گلر بگیرند و مشکل اصلی سرخپوشان جذب دروازه بان است. همچنین  یک مهاجم در کنار عیسی آل کثیر نیاز است. پور علی گنجی که در پرسپولیس ماند و می‌گویند که دانیال اسماعیلی فر هم می‌خواهد بماند و سرلک هم قرار است برگردد و خط هافبک سرخپوشان هم شلوغ است.  به نظرم  سرخپوشان یکی، ۲ مهاجم، یک گلر و یک دفاع راست برای ذخیره اسماعیلی فر  را باید بگیرند و حداقل به ۴، ۵ بازیکن نیاز دارند.

آشتیانی درباره اینکه پرسپولیسی‌ها گلر داخلی یا خارجی بگیرند، گفت: گلر داخلی باید ببینند که قرارداد نداشته باشد و اکنون درباره جذب محمدرضا اخباری صحبت می‌کنند، اما او با گل گهر قرارداد دارد و هیچ وقت تیم سیرجانی نمی‌آید این گلر را که چند سال منتظر ماند تا از تراکتور را بگیرد را از دست بدهد. پیام نیازمند هم یکی از گزینه‌های دروازه بانی است که تیم سپاهان نمی‌گذارد این گلر به پرسپولیس بپیوندد. اگر نتوانستند دروازه بان داخلی بگیرند باید یک گلر خارجی جذب کنند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه رقم‌های بالا به بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد می‌شود و اینکه بازیکنان ما آن قدر کیفیت دارند که رقم‌های نجومی بگیرند، گفت: بازیکنان بی کیفیت نیستند، اما مبالغی که که در لیگ ایران به بازیکنان داده می‌شود یک جورایی شبیه رقم‌هایی است که در سری A  ایتالیا داده می‌شود. به نظرم ارقام بازیکنان در لیگ ایران بالاتر از ارقام قرارداد‌های پرتغال است. قانون سقف قرارداد که گذاشتند به نظرم کف سقف قرارداد را شاهد هستیم وقیمت‌ها بالاتر هم رفته است. همیشه دلال‌ها در لیگ ایران بوده اند سری اول نیست. از زمانی که لیگ ایران حرفه‌ای شد، دلال‌ها حضور داشتند.

آشتیانی درباره اینکه فصل آینده سرخپوشان می‌توانند به موفقیت برسند، گفت: تیم پرسپولیس در چند سال اخیر از رتبه سومی آمد و قهرمان شد، چون این تیم بزرگ است و هوادار زیادی هم دارد. همگی  بازیکنان پرسپولیس باتجربه هستند و هر کدام از این بازیکنان  ۲، ۳ بار قهرمانی را تجربه کردند اگر پرسپولیس ۸۰ درصد تیم خود را حفظ کند در آن صورت می‌شود امیدوار بود که سرخپوشان مدعی قهرمانی است.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما