شناسهٔ خبر: 67484109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور وزیر کشور انجام شد؛

بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان و افتتاح طرح‌های عمرانی در استان اصفهان

بیمارستان ۴۲ تخت‌خوابی سردار شهید سلیمانی و مجتمع ورزشی شهید زرین در شهرستان ورزنه با حضور وزیر کشور افتتاح شد و کارخانه کاشی اصفهان در نجف‌آباد نیز به چرخه تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مجتمع ورزشی «شهید زرین» شهرستان ورزنه افتتاح شد. کلنگ این مجتمع ورزشی کانون سال ۱۳۸۹ در شهرستان ورزنه به زمین زده شد،‌ اما پس از ۱۰ سال توقف، این پروژه در دولت سیزدهم در مسیر تکمیل قرار گرفت. این مجتمع ورزشی به نام شهید عبدالرسول زرین، تیرانداز زبردست دفاع مقدس که به ارتش تک نفره معروف بود، نامگذاری شده است. مجتمع ورزشی شهید زرین، ۱۲٠٠ مترمربع زیربنا دارد و تکمیل آن جزو پروژه‌های سفر رئیس جمهور شهید بود.

همچنین بیمارستان ۴۲ تخت‌خوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ورزنه افتتاح شد. عملیات ساخت این بیمارستان ۴۲ تخت‌خوابی از سال ۱۳۹۳ در زیربنایی به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع آغاز شد.

ارزش اعتبار هزینه شده جهت ساخت این بیمارستان ۱۶۸ میلیارد تومان است. همچنین ۳۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی جهت تکمیل این پروژه تخصیص یافته است.

بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان و افتتاح طرح‌های عمرانی در استان اصفهان

در این بیمارستان ۱۳۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار خواهند شد. 

بازدید وزیر کشور از پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان

وزیر کشور همچنین در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، گفت: امروز فرصتی ایجاد شد تا از برخی پروژه‌های زیرساختی و کلان استان اصفهان بازدید داشته باشم. تأمین آب استان اصفهان از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم استان و براساس یک نیاز واقعی است.

وحیدی اظهار کرد: تلاش بسیار ارزشمندی در راستای تأمین آب اصفهان در دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی صورت گرفت که در نوع خود کم نظیر و بی‌نظیر است، البته در همه استان‌ها تلاش شد تا مسائل حوزه آب با نگاهی کارشناسی و جهادی رفع شود.

وی ضمن اشاره به پروژه‌های تأمین آب در سراسر کشور در دولت سیزدهم، گفت: نهضت رفع تنش آبی در کشور ادامه دارد، در این خصوص تأمین آب آشامیدنی پایدار در همه شهرها و روستاهای ایران اسلامی در دستور کار جدی است.

وزیر کشور بیان کرد: از احیای دریاچه ارومیه تا احیای تالاب‌های کشور با جدیت دنبال شد در اصفهان نیز با دستورات ویژه رئیس‌جمهور شهید، همت استاندار اصفهان و همکاری وزارت نیرو شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

 وحیدی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تأمین آب استان اصفهان، انتقال آب دریای عمان به اصفهان است که اگر چه در گذشته مطرح شده بود اما بعنوان امری دست نیفتانی و غیر ممکن به آن نگاه می‌شد که با تلاش خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: بخش عمده‌ای از لوله‌های مسیر تأمین و لوله‌گذاری مسیر کارشناسی شده صورت گرفته و در ادامه نیز امید است سرعت اجرای پروژه حفظ شود.

وی ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان از منابع درون استان از پروژه‌های دیگر مدیریت استان است تا بخشی از نیاز آب مردم عزیز ما در استان اصفهان تأمین شود.

 وحیدی گفت: از چند منبع، تأمین آب اصفهان دنبال می‌شود و امیدواریم نیاز مردم عزیزما تأمین شود.

احیای کارخانه کاشی اصفهان 

همچنین جریان سفر یک روزه وزیر کشور به اصفهان، شرکت کاشی اصفهان پس از سال‌ها توقف و نارضایتی کارگران به چرخه تولید بازگشت.

این شرکت یکی از مجموعه‌های تولیدی استان اصفهان است که علی رغم توقف و بحران، در نهضت بازگشت مجموعه‌های تولیدی در دولت سیزدهم احیاء شد و در مسیر خدمت قرار گرفت.
 
 این شرکت مذکور از سال ۱۳۹۳ بدلیل اختلاف نظر سهامداران دچار بحران و سال ۱۳۹۵ متوقف شده بود که پس از دو سال در سال ۱۳۹۷ مجدداً وارد مدار تولید شده و مجددا در سال ۱۴۰۰ درگیر بحران و متوقف شد. 

باتوجه به شکایت و نارضایتی کارگران این مجموعه، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در قالب نهضت احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به موضوع این کارخانه ورود کرد تا بار دیگر کاشی اصفهان به چرخه فعالیت بازگردد.

در این شرکت که در حال حاضر با ظرفیت ۲۳۰ هزار متر مربع در ماه تولید محصول دارد، ۲۷۰ نفر پرسنل در بخش تولید فنی و اداری مشغول به کار هستند. 

انتهای پیام 
 

نظر شما