شناسهٔ خبر: 67484821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل خبر داد

افزایش ۴/۸ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از افزایش ۴/۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سعید مهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۲۰۷۵۶ مأموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول ۱۴۰۳ انجام یافته که نسبت به مشابه سال گذشته با انجام ۱۱۹۷۹۵ مأموریت، شاهد رشد ۴/۸ درصدی در مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم.

وی افزود: از مجموع مأموریت‌های انجام یافته در سه ماه اول سال‌جاری ۳۹۳۷ مأموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۲۵۵۷ مأموریت ترافیکی و ۱۴۲۹۲ مأموریت، مربوط به بیماری‌ها بوده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در ادامه با اشاره به تعداد ۶۱۶۹۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان بیان کرد: متأسفانه در سه ماه اول، ۸۶۶۵ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است، خاطر نشان کرد: متأسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در مأموریت‌های تصادفی را ۲۳۹۷ مصدوم و درمان در محل را ۲۶۰ مصدوم برشمرده و افزود: آمار تصادفات با ۲۵۵۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۳/۶ درصدی داشته است.

مهری اظهار داشت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

نظر شما