شناسهٔ خبر: 67483896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده و رونق اقتصادی بی‌بدیل است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش زنان در قوام، دوام و تحکیم بنیان خانواده و رونق اقتصادی بی‌بدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد کرمی امروز- سه‌شنبه ۱۲ تیر- در دومین همایش زنان تأثیرگذار سیستان و بلوچستان به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است بطوری که با نگاه توحیدی زنان ایران اسلامی بر دشمن که دارای بهترین تجهیزات بود پیروز شدیم.

وی تاکید کرد: واژه مادر سراسر آمیخته با تأثیرگذاری و گستردگی است آنچنان که دریایی از مفاهیم و فضلیت ها را با خود به همراه دارد و تأثیرگذاری این نقش عظیم بر هیچ‌کسی پوشیده نیست حال آنکه بانوی تمدن ساز ایرانی مسلمان، به پشتوانه تمدنی کهن و مکتب اسلام برخاسته از بنیانی بی نظیر است تا علاوه بر ایفای نقش همسر و مادر به عنوان الگویی زبانزد در دنیای امروز شناخته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانوان تمدن ساز ایران اسلامی با اقتدا به نهضت اسلام و برترین بانوی خلقت حضرت فاطمه زهرا (س) مردانی همچون حاج قاسم سلیمانی و امام خمینی (ره) را در دامن خویش تربیت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نقش بانوان در استحکام خانواده بی نظیر است بطوری که اگر جایی خانواده دچار تزلزل است نشان می‌دهند مادر نقش خویش را به خوبی ایفا نکرده است.

کرمی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا را تشکیل می‌دهند گفت: اگر در نظام آموزشی به سمت و سوی صحیح حرکت شود در جامعه کمترین آسیب را خواهیم دید.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به دلیل کنار رفتن نگاه توحیدی امروز دنیای غرب دچار آسیب شده است و تقویت این نگاه در جامعه ضروری است.

کرمی گفت: بانوان ایرانی با همت والای خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی توانسته‌اند در همه زمینه‌ها نقش آفرین باشند و در حوزه اقتصادی نیز به دنبال کارآفرینی هستند.

وی از آموزش ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در حوزه دیجیتال خبر داد و گقت: بدون شک، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بانوان در کنار آموزش صحیح، باعث شده تا مجموعه کارآفرینی، اشتغال‌زایی و اقتصاد در نقاط مختلف استان متحول شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی بانوان خانه‌دار و شاغل می‌توانند از طریق ایجاد شغلی مطلوب با آینده مناسب و منبع درآمد پایدار نسبت به توسعه و ترویج کارآفٰرینی و رونق اقتصادی تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی کند.

نظر شما