شناسهٔ خبر: 67477418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت سبزی اختصاص‌یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۲ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص‌یافت که و پیش بینی کارشناسان برداشت ۱۴۱ هزار تُن محصول از این زمین هاست.

صاحب‌خبر -

رضا مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی ۹۰ درصد مزارع سبزی و صیفی‌جات در میاندوآب به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

وی اضافه کرد: عمده ترین محصولات سبزی و صیفی‌ کشت شده در میاندوآب اغلب شامل پیاز، گوجه فرنگی، هویج، کاهو و محصولات جالیزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد: ۸۱۵ هکتار از اراضی زیر کشت سبزی و صیفی شهرستان، به کشت محصول پیاز اختصاص دارد و پیش بینی می شود بیش از ۵۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود که به منظور ارتقای بهره وری آب، ۱۰۰ درصد مزارع پیاز این شهرستان به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

مقدم با اشاره به که این شهرستان میاندوآب دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغ است، افزود: بیش ۲۶ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان فعالیت می کنند و بیش از ۵۰ نوع محصول متنوع کشاورزی در میاندوآب تولید می شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان میاندوآب به دلیل وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار، سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل یک ششم تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی تولید می‌شود.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما