شناسهٔ خبر: 67477256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بازدید مدیرکل ارتباطات استان کرمانشاه از پارک علم و فناوری دانشگاه رازی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه رازی با فعالین این حوزه در این پارک گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، سیدابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان از پارک علم و فناوری دانشگاه رازی بازدید کرد.

محمدی در این بازدید با حضور در واحدهای مختلف پارک علم و فناوری دانشگاه رازی که در زمینه های امنیت، شبکه، دوربین مدار بسته، ارائه خدمات بیمه، طراحی نرم افزار و سخت افزار مشغول به فعالیت هستند به بررسی عملکرد، فضای مورد استفاده و تجهیزات هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این پارک پرداخت.

وی در ادامه با بررسی آمارهای ارائه شده توسط سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی و گفت وگو با فعالین هریک از هسته های فناور این پارک به بررسی چالش‌های موجود برای فعالین این حوزه پرداخت.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه این بازدید در نشستی با مهدی طلایی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه رازی، گفت: پارک‌های علم و فناوری در ایران نقش حیاتی در توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش دارند که به عنوان محیطی مناسب برای تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی فناوری‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه عمل می‌کنند.

وی افزود: پارک های علم وفناوری با تمرکز بر ایجاد هماهنگی بین دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و بازارها توانسته‌اند ایده‌های نوآورانه را به محصولات و خدمات تجاری تبدیل کنند که قابل تقدیر است.

محمدی تصریح کرد: پارک های علم و فناوری در کنار تمام خدمات یاد شده به رشد مشاغل دانش‌بنیان و ایجاد فرهنگ نوآوری کمک می‌کنند که با توجه به شرایط اشتغال در استان بایستی از این واحدهای فناور حمایت شود و یکی از این حمایت ها اعطای تسهیلات است.

بر اساس این گزارش پارک علم وفناوری دانشگاه رازی، به‌عنوان نهاد حامی توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه رازی و استان کرمانشاه در بهمن ماه 1401 موفق به اخذ مجوز فعالیت از شورای گسترش آموزش عالی شد و مطابق با آمار، این پارک با 20 هسته فناور، 41 واحد فناوری و 17 شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است.

نظر شما