شناسهٔ خبر: 67476028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

14 تا 23 تیرماه؛

بیست‌ودومین رویداد «عطر سیب» میزبان نمایشگاه کتاب عاشورایی برپا می‌شود

بیست و دومین رویداد فرهنگی عطر سیب با برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل نمایشگاه کتاب عاشورایی و رویدادهای کتاب‌محور ۱۴ تا ۲۳ تیر ماه در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری بیست‌ودومین نمایشگاه «عطر سیب» با حضور حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی جامه‌دار، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و دبیر نمایشگاه «عطر سیب» سه‌شنبه (۱۲ تیرماه) در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خونویی با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی «عطر سیب»، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست‌ودومین رویداد «عطر سیب» را در میدان آیینی امام حسین (ع) با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار خواهد کرد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای این رویداد پیش‌بینی شده است؛ امسال فرآیند ثبت‌نام هیئت‌ها، دریافت کارت‌های حمایتی برای حفظ کرامت عزاداران حسینی، الکترونیکی انجام شده است.

خونویی با اشاره به طراحی سامانه برای رویداد «عطر سیب» ادامه داد: پس از صحت‌سنجی اطلاعات هیئت‌های ثبت‌نامی، بیش از ۵هزار هیئت برای حضور در رویداد «عطر سیب» معرفی شدند و بن‌کارت‌های حمایتی به مسئولان هر هیئت تحویل داده شد.

وی از اختصاص اعتبار ۸ میلیون تومانی برای هیئت‌ها خبر داد و گفت: حدود ۶۰ گروه تامین‌کننده و تولیدکننده اقلام در قالب ۱۱۲ غرفه در بخش نمایشگاهی جانمایی شده‌اند و قرار است اقلام مورد نیاز برپایی هیئت و اقامه عزا را برای مردم عرضه کنند.

به‌گفته وی، از اواخر اردیبهشت‌ماه، فراخوانی بین تمام فعالان این حوزه ارسال شد که از بین ۳۰۰ درخواست به ۶۰ گروه رسیدیم، غرفه‌های این نمایشگاه رایگان است؛ شاخص برای انتخاب، تولیدکننده ایرانی، مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت بود.


در ادامه این نشست، جامه‌دار نیز در سخنانی بیان کرد: این رویداد فرهنگی پیشواز استقبال از ماه محرم است تا مردم برای تامین اقلام مورد نیاز هیئت‌ها به آن مراجعه کنند، نه فقط هیئت‌های بزرگ بلکه روضه‌های خانگی هم نیازهای خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: امسال تلاش شده توزیع کنندگان و تولیدکنندگان مختلف برای همه گروه‌های سنی محصول داشته باشند؛ همچنین تلاش شده تا بتوانیم به برنامه‌ها و سنن عزاداری اقوام نیز پرداخته شود.

جامه‌دار با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی برای این رویداد گفت: برای این رویداد برنامه‌های مختلف نمایشگاهی در نظر گرفته شده است که شامل عزاداری، تعزیه‌خوانی، پرده‌خوانی و شعر خوانی شعرای جوان است.

وی افزود: اتفاق ویژه‌ای که امسال رقم زدیم افزایش اعتباربخشی به محصولات و ملزومات هیئت‌ها از نظر کیفیت، تعدد و نوآورانه بودن آن‌ها است؛ به‌طوری که افراد مختلف برای عرضه انواع پوشاک، لوازم برقی، آشپزخانه و ایمنی هیئت‌ها تا حتی فضای مجازی و طراحی پوستر و فضای داخلی هیئت‌ها به مخاطبان مشاوره و کمک خواهند کرد.

جامه‌دار ادامه داد: با توجه اینکه این رویداد یک عرصه خانوادگی است، در بخشی از فضای استراحت یک حسینیه دائمی دایر است که در آن از چایخانه تا مهدکودک پیش‌بینی شده است تا فرزندان خانواده‌ها علاوه بر بازی با آموزه‌های عاشورایی نیز آشنا شوند.

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، در این بخش، خونویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره اهمیت حوزه کتاب و برنامه‌های رویداد عطر سیب توضیح داد: نمایشگاه کتابی متناسب با فضای رویداد و ماه محرم در ایام برپایی این رویداد پیش‌بینی شده و قرار است جمعی از ناشران فعال در این حوزه آثار خود را عرضه کنند.

وی افزود: علاوه بر این نمایشگاه نیز مجموعه‌ای از فعالیت‌های کتاب‌محور برای رویداد عطر سیب در نظر گرفته شده است که شامل برنامه‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی با محوریت کودکان و نوجوانان و …است‌.

به‌گفته وی، علاوه بر آن در ایام ماه محرم نیز در ۱۰۰ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهار حلقه کتابخوانی با محوریت کتاب‌های عاشورایی و محرم برگزار خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌ها از حدود ۴۰۰ نشست حکایت دارد.‌

بیست و دومین رویداد عطر سیب میزبان نمایشگاه کتاب عاشورایی


به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم از پوستر نمایشگاه «عطر سیب» رونمایی شد.

بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب ۱۴ تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.‌

نظر شما