شناسهٔ خبر: 67474916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

توصیه های رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد پیشگیری از سوانح غرق شدگی

با توجه به شروع شدن فصل گرما سانحه غرق شدگی بویژه در روزهای آخر هفته اتفاق می افتد که ما در اینجا به توصیه های مهم در جهت جلوگیری از این حادثه می پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مفدا کردستان حسین جعفری گفت: کودکان را در نزدیکی مکان های آبی پر خطر، وان حمام، حوض و استخر مخصوصا استخرهای کشاورزی تنها رها نکنید، و کودکان نباید بدون همراهی فرد بزرگسال، وارد آب شوند.

وارد آبی که عمق آن را نمیدانید، نشوید

داخل آبی که عمق آن را نمی دانید وارد نشوید، شب ها در مکان های آبی پر خطر شنا نکنید،در آب های کم عمق یا آبی که عمق آن رانمیدانید شیرجه نزنید زیرا احتمال ضربه مغزی یا آسیب به ستون فقرات و استخوان ها وجود دارد.

اگر هنگام شنا احساس کردید عضلاتتان گرفته است و یا خسته شده اید، فورا از آب خارج شوید، از ورود ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، زیرا به دلیل سرد بودن آب، احتمال سنکوپ و شوک دمایی وجود دارداگر شنا بلد نیستید، برای نجات فرد غریق، وارد آب نشوید، تعدادی از افرادی که دچار غرق شدگی می‌شوند برای نجات شخص دیگری وارد آب می‌شوند و به دلیل شنا بلد نبودن غرق می‌شوند، از این رو توصیه می‌شود در که صورتی شنا بلد نیستید هرگز برای نجات کسی وارد آب نشوید چرا که هم موجب غرق شدن آن فرد و هم غرق شدن خودتان می‌شوید.

توصیه های رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد پیشگیری از سوانح غرق شدگی

راهکارهای صحیح نجات فرد از غرق شدگی

برای کمک به فرد غریق و هدایت به بیرون از آب می توان از طناب چوب و حلقه نجات استفاده کرد یا با تشکیل زنجیره انسانی او را نجات داد.

داشتن یک جلیقه نجات مناسب و استاندارد تا حدود زیادی به شما در این راه کمک خواهد کرددر صورت داشتن مهارت شنا فرد غریق نجات در زمان بیرون آوردن فرد غریق از آب باید سر او را بیرون آب نگهدارد با یک دست شنا کند و با یک دست فرد را از پشت بگیرد و همراه او شنا کند.

اهمیت نجات فرد در زمان طلایی از غرق شدگی

نجات فوری فرد غریق در دقایق اول غرق شدگی بسیار حائز اهمیت است زیرا احتمال زنده ماندن فرد غریق در دقایق اولیه بالاست گفت: ولی پس از گذشت زمان این احتمال کاهش می یابد در دقیقه اول غرق شدگی احتمال زنده ماندن فرد غریق ۹۵ درصد است پس از گذشت ٦ دقیقه این احتمال به ۲۵ درصد کاهش می یابد و با گذشت ۸ دقیقه تنها ۳ درصد احتمال زنده ماندن فرد وجود دارد

بلافاصله پس از خارج کردن غریق از آب با اورژانس ، هلال احمر و یا آتشنشانی تماس بگیرید و و یا از فرد دیگری بخواهید که این کار را انجام دهد.

تا رسیدن اورژانس، به توصیه های تلفنی همکار اورژانس توجه کرده و عملیات احیا که توسط همکار 115 اورژانس داده میشود سریعا برای او شروع شود.

مردم را از اطراف غرق شده دور کنید تا به غرق شده اکسیژن بیشتری برسدو پس از بازگشت علائم حیاتی غریق او را را در یک پتو یا حوله بپیچید و بدن فرد غرق شده را گرم نگه دارید.

توصیه های رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد پیشگیری از سوانح غرق شدگی

نظر شما