شناسهٔ خبر: 67463600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دستور مخبر برای پیگیری بسته ۶۰ هزار میلیارد تومانی توسعه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس

سرپرست ریاست‌جمهوری سازمان برنامه را مکلف کرد موضوع بسته ۶۰ هزار میلیاردتومانی توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در نشست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با استاندار و مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان که عصر روز یکشنبه برگزار شد، ضرورت اجرای مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور فقید به این استان مورد تأکید قرار گرفت.

محمد مخبر در این دیدار با اشاره به تاکیدات ویژه شهید رئیسی نسبت به مردم و نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود اینکه سفر دوم آیت‌الله رئیسی به استان سیستان و بلوچستان انجام نشد، اما مصوبات تصمیم‌گیری شده در خصوص این سفر حتماً ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه همچنین پس از استماع نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان، دستورات لازم جهت حل مسائلی نظیر خرید خدمت حدود ۶ هزار نفر از معلمان، پیگیری پیشرفت راه‌آهن زاهدان-چابهار، درخواست ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهر‌های مرزی و تامین تجهیزات تولیدی کارخانه بافت بلوچ را صادر کرد.

مخبر همچنین در این جلسه، سازمان برنامه را مکلف نمود تا موضوع بسته ۶۰ همتی توسعه و پیشرفت استان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید.

در این جلسه محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از روند پیشرفت و اجرای مصوبات دور اول سفر استانی دولت و میزان توسعه، آبادانی، عمران و ارتقای امکانات و توانمندی‌های زیرساختی این استان در دولت سیزدهم ارائه کرد.

در ادامه این دیدار نمایندگان سیستان و بلوچستان ضمن طرح برخی مسائل استان، حل این مشکلات و همچنین رفع برخی موضوعات استان از قبیل افت فشار برق، ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی و خطوط انتقال بنزین و گازوئیل از کرمان به سیستان و بلوچستان را خواستار شدند.

نظر شما