شناسهٔ خبر: 67458783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستور مخبر برای پیگیری موضوعات سیستان و بلوچستان

سرپرست ریاست جمهوری، دستور‌های لازم برای پیگیری موضوعاتی مانند خرید خدمت حدود ۶ هزار معلم، پیگیری پیشرفت راه‌آهن زاهدان ـ چابهار، درخواست ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهر‌های مرزی و تأمین تجهیزات تولیدی کارخانه بافت بلوچ را صادر کرد.  

صاحب‌خبر -

** دستورهای مخبر برای پیگیری موضوعات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست سرپرست ریاست جمهوری با استاندار و مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، بر ضرورت اجرای مصوبات سفر‌های استانی شهید آیت‌الله رئیسی به این استان تأکید شد. 

محمد مخبر در این دیدار با توجه به تأکیدات ویژه شهید رئیسی درباره مردم و نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با وجود اینکه سفر دوم آیت‌الله رئیسی به استان سیستان و بلوچستان انجام نشد، اما مصوبات تصمیم‌گیری شده برای این سفر، حتماً ابلاغ و اجرایی خواهد شد. 

سرپرست ریاست جمهوری در این نشست، همچنین پس از شنیدن نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان، دستورهای لازم برای پیگیری موضوعاتی مانند خرید خدمت حدود ۶ هزار معلم، پیگیری پیشرفت راه‌آهن زاهدان ـ چابهار، درخواست ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهر‌های مرزی و تأمین تجهیزات تولیدی کارخانه بافت بلوچ را صادر کرد. 

مخبر، همچنین سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد تا موضوع بسته ۶۰ همتی (۶۰ هزار میلیارد تومانی) توسعه و پیشرفت استان را تا به دست آمدن نتیجه نهایی پیگیری کند.

در این نشست، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از روند پیشرفت و اجرای مصوبات دور اول سفر استانی شهید آیت‌الله رئیسی و میزان توسعه و آبادانی و عمران و ارتقای امکانات و توانمندی‌های زیرساختی این استان در دولت سیزدهم ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، نمایندگان سیستان و بلوچستان، ضمن طرح برخی مسائل استان، حل این مشکلات و همچنین رفع برخی موضوعات استان، مانند افت فشار برق، ساخت و تجهیز سالن‌های ورزشی و خطوط انتقال بنزین و گازوئیل از کرمان به سیستان و بلوچستان را خواستار شدند.

نظر شما