شناسهٔ خبر: 67458837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر ۷۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در سه ماهه ابتدیی امسال با افزایش ۷۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به بیش از یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۱۹ تن رسید.

صاحب‌خبر -
تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر افزایش ۷۷ درصدی افزایش یافت
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب افزود: در مدت یاد شده میزان صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر با افزایش ۳۷ درصدی به ۵۲۶ هزار و ۵۰۶ تن و میزان صادرات نفتی با افزایش ۴۶.۵ درصدی به ۸۶ هزار و ۵۶۱ تن رسیده است.
وی بیان کرد: در مدت سه ماهه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر رشد ۵۴ درصدی پیدا کرده و در مجموع ۱۵ هزار و ۶۶۰ تی. ای. یو در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در سه ماهه امسال شمار شناور‌های ورودی بندر بوشهر با افزایش ۲۷ درصدی به ۴۷۸ فروند شناور و شمار شناور‌های خروجی با افزایش ۴۳ درصدی به ۴۵۹ شناور رسید.
 ادامه داد: آمار تردد مسافر در بندر بوشهر حدفاصل این بندر تا جزیره خارگ انجام شده و در مدت سه ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسافر در این محور جابه‌جا شده است.
شکیبی نسب اظهار کرد: میزان درآمد بندر بوشهر در سه ماهه امسال رشد ۱۱۸ درصدی تجربه کرده که این مهم نویدبخش شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر بوشهر است.
به گفته وی با هدف توسعه فعالیت‌های بندری در بوشهر، در زمان حاضر طرح‌های عمرانی مجتمع بندری نگین و به‌ویژه جاده دسترسی با روند مطلوب و قابل قبولی در حال اجرا است.

نظر شما