شناسهٔ خبر: 67426546 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فلسطینیان در شمال غزه از گرسنگی برگ درختان را می‌خورند

یک فعال فلسطینی درباره شیوع قحطی و گرسنگی در شمال غزه هشدار داد و گفت مردم در شمال غزه از گرسنگی برگ درختان را می‌خورند.

صاحب‌خبر -

منصور شومان، فعال فلسطینی می‌گوید که وضعیت غزه رو به وخامت است و مردم شمال غزه بر اثر قحطی و کمبود مواد غذایی به خوردن برگ درختان روی آورده اند.

به گزارش الجزیره، شومان که تا ماه مارس در غزه بود به الجزیره گفت: «در شمال غزه قحطی فراگیر شده است. یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت: «ما برگ درختان را می‌خوریم تا مواد مغذی خود را تامین کنیم.»

شومان خواستار باز شدن هر چه سریعتر گذرگاه‌های زمینی شد تا هزاران کامیون پر از کمک‌های مردمی که سازمان‌ها در سراسر جهان به غزه کمک کرده اند، اجازه ورود پیدا کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما