شناسهٔ خبر: 67424747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش سازمان همکاری اسلامی به گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری

تحرکات جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری، واکنش سازمان همکاری اسلامی را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

 سازمان همکاری اسلامی به شدت با تحرک جدید صهیونیست‌ها در مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری و برنامه ساخت هزاران واحد مسکونی جدید مخالفت کرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین، مالیات بستن بر کلیساها، مراکز وابسته و دارایی آنها در قدس اشغالی و همچنین ادامه راهزنی مالیات‌های فلسطینی را محکوم کرد و آن را در راستای تداوم سیاست رژیم صهیونیستی مبتنی بر پاکسازی نژادی و کوچاندن اجباری و نسل کشی علیه ملت فلسطین دانست.

سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: همه اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی اشغالگران غیرقانونی و با هدف تثبیت سلطه استعماری اش در اراضی فلسطینی است و به موجب قانون بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره به ویژه قطعنامه شماره ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶، باطل است.

این سازمان درباره خطرناک بودن اقدامات تروریستی شهرک نشینان در کرانه باختری نیز هشدا داد و در عین حال از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود به عنوان اشغالگر قلمداد کردن اسرائیل و توقف نسل کشی در غزه و اقدامات غیرقانونی در همه اراضی فلسطین اشغالی عمل کند.

این واکنش سازمان همکاری اسلامی پس از آن رخ می‌دهد که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه رژیم اسرائیل روز پنجشنبه با اقداماتی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی با تحریم‌هایی علیه مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری موافقت کرد.

به گفته منابع صهیونیستی، تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه و احتمال صدور حکم جلب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ صورت می‌گیرد.

به گفته این منابع، کابینه رژیم صهیونیستی با اقداماتی شامل لغو مجوز و امتیاز‌های مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و محدود کردن تردد این مسئولان و مجازات آنها در صورت «تحریک علیه اسرائیل» و لغو اختیارات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جنوب کرانه باختری موافقت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی موافقت کرد.

اسموتریچ در این باره مدعی شد: تحریم‌ها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت شهرک‌سازی پیام واضحی برای هر کشوری است که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. تشکیلات خودگردان فلسطین به حماس برای آسیب رساندن به اسرائیل پیوسته است. تشکیل کشور فلسطین در قلب اسرائیل یک تهدید است و من اجازه چنین فاجعه‌ای را نمی‌دهم.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش و مسوولان سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) پیشنهاد داده بودند که با اقدامات اسموتریچ موافقت نشود چرا که احتمالا منجر به تشدید تنش در کرانه باختری خواهد شد.

در ماه مه اسپانیا، ایرلند و نروژ و بعد از آن نیز اسلوونی، ارمنستان و جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. به رسمیت شناختن کشور فلسطین در راستای فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه است.

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در غزه در هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) تاکنون، شهرک‌سازی گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری سرعت بیشتری پیدا کرده است.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان مسلح به طور مداوم به فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در شهر‌ها و روستا‌های این بخش از خاک فلسطین اشغالی حمله می‌کنند و تاکنون شمار زیادی از آنها شهید، زخمی و بازداشت شده‌اند.

نظر شما