شناسهٔ خبر: 67425659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به دومین شهر بزرگ هرمزگان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری از طرح اضطراری آبرسانی به دومین شهر بزرگان هرمزگان در اقدامی جهادی و با هدف پایداری وضعیت آب این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، هاشم امینی صبح امروز _شنبه نهم تیر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایداری وضعیت آب آشامیدنی میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان و تراکم بالای جمعیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: در این راستا و برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر میناب، شش حلقه چاه پس از تجهیز و بهره‌برداری وارد مدار شد.

وی، ظرفیت تأمین آب از این منابع را ۴۰۰ لیتر بر ثانیه دانست و افزود: ارزش این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است که نیاز آبی یک شهر و ۱۲ روستای هم‌جوار را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با وارد مدار شدن این چاه‌ها، وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۹۸ هزار و ۲۴۱ نفر در شهرستان میناب بهبود پیدا کرد.

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حساسیت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به وضعیت آب آشامیدنی میناب گفت: میناب یکی از شهرهای پرجمعیت هرمزگان است که این سامانه در اقدامی جهادی با هدف گذر از تنش آبی تابستان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تأمین آب استان هرمزگان دارد و بهره‌برداری از این سامانه نیز با هدف تحقق وعده دولت به مردم میناب در راستای تأمین آب آشامیدنی با کیفیت و پایدار انجام شد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای در بهره‌برداری از این سامانه مشارکت داشته است، اظهار کرد: هم‌افزایی مجموعه‌های وزارت نیرو در استان هرمزگان و همراهی و حمایت‌های استاندار هرمزگان باعث شده است تا دغدغه‌های تأمین آب استان نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

نظر شما