شناسهٔ خبر: 67435663 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تحقق وعده دولت؛

طرح اضطراری آبرسانی به دومین شهر بزرگ هرمزگان وارد مدار بهره‌برداری شد

طرح اضطراری آبرسانی به شهر میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان در اقدامی جهادی و با هدف پایداری وضعیت آب این منطقه، روز شنبه با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور وارد مدار بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

هرمزگان-جام جم انلاین-طرح اضطراری آبرسانی به شهر میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان در اقدامی جهادی و با هدف پایداری وضعیت آب این منطقه، روز شنبه با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور وارد مدار بهره‌برداری شد. 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح جزئیات این سامانه تامین آب با بیان اینکه پایداری وضعیت آب آشامیدنی میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان و تراکم بالای جمعیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در این راستا و برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر میناب، ۶ حلقه چاه پس از تجهیز و بهره‌برداری، وارد مدار شد.

هاشمی امینی، ظرفیت تامین آب از این منابع را ۴۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و یادآور شد: ارزش این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است که نیاز آبی یک شهر و ۱۲ روستای همجوار را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: با وارد مدار شدن این چاه‌ها، وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۹۸ هزار و ۲۴۱ نفر در شهرستان میناب بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حساسیت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نسبت به وضعیت آب آشامیدنی میناب گفت: میناب یکی از شهرهای پرجمعیت هرمزگان است که این سامانه در اقدامی جهادی با هدف گذر از تنش آبی تابستان به بهره‌برداری رسید.

عبدالحمید حمزه‌پور ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تامین آب استان هرمزگان داشته است که بهره‌برداری از این سامانه نیز با هدف تحقق وعده دولت به مردم میناب در راستای تامین آب آشامیدنی با کیفیت و پایدار انجام شد.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای در بهره‌برداری از این سامانه مشارکت داشته است، اظهار کرد: هم افزایی مجموعه‌های وزارت نیرو در استان هرمزگان و همراهی و حمایت‌های استاندار هرمزگان باعث شده تا دغدغه‌های تامین آب استان نسبت به گذشته کاهش یابد.

نظر شما