شناسهٔ خبر: 67415186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۸۸ شعبه سیار آماده جمع‌آوری آرا در استان یزد است

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه شعب صندوق سیار اخذ رأی برای اماکنی با جمعیت زیاد همچون بیمارستان‌ها و واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است گفت: ۱۸۸ شعبه سیار آرای مردم را در اقصی نقاط استان جمع‌آوری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، علی اکبر عزیزی ظهر امروز _جمعه هشتم تیر_ با حضور در ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه شعبه سیار اخذ رأی برای اماکنی با جمعیت زیاد در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در صورتی که افراد به دلیلی بیماری یا کهولت سن نمی‌توانند به شعب اخذ رأی مراجعه کنند، با ارتباط‌گیری با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ستاد انتخابات درخواست صندوق سیار کنند و این اقدام را به ساعات پایانی و شلوغ شعب انتخابات موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷۰ شعبه اخذ رأی در استان فعال است، افزود: اخذ رأی در تمام شعب ثابت و سیار با ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات استان یزد تصویربرداری از آرا ممنوع است خاطرنشان کرد: نمایندگان نامزدهای در شعب رأی به هیچ عنوان حق تبلیغ در شعب اخذ رأی را ندارند.

عزیزی اضافه کرد: تمام کسانی که سن آن‌ها تا روز انتخابات ۱۸ سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل هستند، می‌‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: برابر قانون انتخابات زمان اولیه رأی‌گیری ۱۰ ساعت تعیین شده است و بنا به تشخیص وزیر کشور ساعت رسمی رأی‌گیری تمدید خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد در خصوص فعالیت سازمان ثبت احوال استان یزد گفت: اداره ثبت احوال تا پایان رأی‌گیری فعال و آماده هرگونه ارائه خدمت به شهروندان است.

عزیزی خطاب به دارندگان شناسنامه قدیمی تاکید کرد: توصیه می‌شود برای تسهیل در روند اخذ رأی حتماً کد ملی خود را همراه داشته باشند.

نظر شما