شناسهٔ خبر: 67781008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران خراسان‌شمالی 

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۳۲۲ عدد کلاه ایمنی در سه ماهه نخست امسال به راکبان موتورسیکلت در روستاهای استان اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی سعید سبحانی روز دوشنبه اظهار کرد: این تعداد کلاه ایمنی بین موتورسواران ۹ روستا در شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم، سملقان و شیروان توزیع شد.

وی افزود: توزیع رایگان کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت با هدف ترویج فرهنگ استفاده از این تجهیز و جلوگیری از ضربه سر اجرا شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: استفاده از کلاه ایمنی ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه برای تامین و ارتقای ایمنی موتورسواران است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت فوت موتورسواران ضربه به سر است، گفت: آموزش راکبان موتورسیکلت بویژه موتورسواران در محورهای روستایی در دستور کار است و در این زمینه یکهزار و ۸۰۰ موتورسوار امسال در برنامه های آموزش ایمنی شرکت کردند.

سبحانی با بیان این که اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت یکی از برنامه های مهم حوزه حمل و نقل است، افزود: توزیع ۵۵۰ عدد کلاه ایمنی و آموزش چهار هزار و ۱۰۰ مورتورسوار در مرحله نخست در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طرح های آگاهی بخشی و ارتقای ایمنی کاربران جاده ای با هدف پیشگیری از تصادفات و تلفات ناشی از آن برای راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی انجام می شود.

۷۹ فقره تصادف با موتورسیکلت

معاون عملیات پلیس راه خراسان شمالی نیز پیش از این در این باره گفت: ۷۹ فقره تصادف با موتورسیکلت در سه ماهه نخست امسال در این استان ثبت شد که ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت و ۶۹ فقره جرحی بود.

پرویز رضایی نسب اظهار کرد: در این مدت ۱۱ نفر راکب موتور سیکلت در حادثه های ترافیکی فوت کردند و ۷۰ نفر مجروح شدند.

وی افزود: اکثر فوتی های موتورسیکلت ها جوانان و بیشترین مقصران راکبان هستند که از شانه خاکی و کنار جاده عبور نمی کنند و با سرعت بالا و عدم رعایت نکات ایمنی باعث تصادف می شوند.

به گزارش ایرنا، بیشترین تصادفات خراسان شمالی در سال گذشته با ۲۶ درصد در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ داده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما