شناسهٔ خبر: 67399290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تور جهانی اسکواش؛ درخشش اعتمادپور در مالزی

اسکواش باز ایرانی در رقابت‌های تور جهانی - مالزی موفق شد حریف مطرح پاکستانی خود را با اقتدار شکست دهد.

صاحب‌خبر -
تور جهانی اسکواش؛ درخشش اعتمادپور در مالزی
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون اسکواش، رقابت‌های تور جهانی اسکواش در مالزی که زیر نظر انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان جهان برگزار شده و یکی از رقابت‌های سطح بالای اسکواش محسوب می‌شود و از جایزه ۶ هزار دلاری برخوردار است، با درخشش سپهر اعتمادپور، اسکواش باز ایرانی، همراه شد.
سپهر اعتمادپور در بازی نخست برابر کریس پیلای، اسکواش باز کشور میزبان، رفت و در یک بازی برتر با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.
اعتمادپور پس از برد در بازی نخست، در دیدار دوم مقابل طیب اسلام، اسکواش باز مطرح و قدرتمند پاکستانی، به میدان رفت و در یک بازی برتر و مقتدرانه این حریف را نیز با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو برداشت.
در این بازی اعتمادپور کاملا برتر بود و به اندازه‌ای حریف پاکستانی را تحت فشار گذاشت که پس از برتری ۲ بر صفر به دلیل فشاری که به حریف پاکستانی وارد شد، وی از ادامه بازی انصراف داد تا در نهایت اعتمادپور با برتری قاطع ۳ بر صفر پیروز شود. طیب اسلام یکی از بازیکنان مطرح پاکستانی است که تا رنکینگ‌های بالای PSA هم آمده و توانسته جایگاه خوبی را در سطح دنیا و آسیا رقم بزند.
موفقیت سپهر مرهون برنامه ریزی، تمرین و پشتکار این اسکواش باز مستعد و حمایت‌های فدراسیون از وی است. تمرینات مستمر و اعزام به کوران مسابقات متوالی از دلایل اوج گیری این اسکواش باز بود. اعتمادپور اخیرا در مسابقات قهرمانی آسیا در دالیان چین حضور یافت و نتایج خوبی گرفت و پس از آن در مسابقات جایزه بزرگ قطر حاضر شد و در آنجا نیز به مقام سوم دست یافت.
وی که پیش از این تا رده ۴۵ دنیا پیش رفته بود و جزو تاپ ۵۰ دنیا محسوب می‌شد، به دلیل یک مصدومیت سخت و شرکت نکردن در مسابقات با افت روبرو شد، اما پس از برطرف شدن مصدومیت دوباره با جهشی خیره کننده در حال حاضر رده ۱۴۶ دنیا را در اختیار دارد و با ادامه این روند می‌تواند به جایگاه سابق خود و بازگشت به جمع تاپ ۵۰ دنیا امیدوار باشد.

نظر شما