شناسهٔ خبر: 67182031 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسکواش قهرمانی آسیا؛

شکست مردان ایران از هنگ کنگ، پیروزی بانوان بر چین

بیست و دومین دوره رقابت‌های اسکواش تیمی قهرمانی آسیا با حضور ملی پوشان ایران در دالیان چین پیگیری شد.

صاحب‌خبر -

اسکواش قهرمانی آسیا؛ شکست مردان ایران از هنگ کنگ، پیروزی بانوان بر چین

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در بخش مردان ۱۴ تیم حضور یافتند که در ۴ گروه به رقابت پرداختند و از هر گروه دو تیم راهی یک چهارم نهایی شدند. تیم‌های سوم و چهارم برای رده‌های ۹ تا ۱۴ رقابت می‌کنند. در بخش زنان ۱۲ تیم در دو گروه رقابت کردند که از هر گروه تیم‌های اول و دوم به نیمه نهایی راه یافتند و تیم‌های سوم و چهارم برای رده‌های ۵ تا ۸ و تیم‌های پنجم و ششم برای رده‌های ۹ تا ۱۲ مسابقه می‌دهند.
نتایج ملی پوشان ایران و سایر مسابقات به این شرح است: 
مردان: 
دور یک چهارم نهایی: 
ایران ۰ - ۲ هنگ کنگ 
نوید ملک ثابت ۰ - ۳ هنری لیونگ (ست‌ها: ۸ - ۱۱، ۸ - ۱۱ و ۲ - ۱۱)
سپهر اعتمادپور ۱ - ۳ آلکس لائو (ست‌ها: ۱۱ - ۸، ۸ - ۱۱، ۴ - ۱۱ و ۳ - ۱۱)
تیم ایران با ترکیب نوید ملک ثابت، سپهر اعتمادپور و محمدرضا ضیاکاشانی، پیش از این در دور گروهی و در گروه یک ۰ - ۳ مغلوب مالزی شد و ۲ - ۱ از سد تیم عراق گذشت و با یک امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.
مالزی ۲ - ۰ سنگاپور 
ژاپن ۲ - ۰ کره جنوبی 
پاکستان ۲ - ۱ هند

شنبه ۲۶ خرداد: 
نیمه نهایی: 
مالزی - ژاپن 
پاکستان - هنگ کنگ 

برای رده‌های ۵ تا ۸:
سنگاپور - کره جنوبی 
هند - ایران
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم هند با شکست کویت قهرمان شد و تیم‌های هنگ کنگ و مالزی سوم مشترک شدند. تیم ایران نیز هشتم شد.

زنان:
ایران ۳ - ۰ چین 
تیم ایران با ترکیب فرشته اقتداری، فاطمه فلاحتی، پارمین نکوپایان در دور گروهی و در گروه دو ۰ - ۳ از تیم‌های هنگ کنگ و ژاپن و ۱ - ۲ از تیم سریلانکا شکست خورد و ۲ - ۱ از سد تیم سنگاپور گذشت و ۲ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم هنگ کنگ با شکست مالزی قهرمان شد و تیم‌های کره جنوبی و هند سوم مشترک شدند. تیم ایران نیز ششم شد.

شنبه ۲۶ خرداد: 
دور نیمه نهایی: 
مالزی - ژاپن 
کره جنوبی - هنگ کنگ 

برای رده‌های ۵ تا ۸: 
هند - سنگاپور 
ایران - ماکائو

برای رده‌های ۹ تا ۱۲: 
تایوان - چین 
سریلانکا - مغولستان 

در اسکواش تیمی قهرمانی آسیا در بخش مردان تیم پاکستان با ۱۶ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و یک سومی همچنان رکورد دار است و مالزی با ۴ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده دوم قرار دارد. تیم هند با یک قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۷ سومی در رده سوم جای گرفت. تیم هنگ کنگ نیز یک بار قهرمان شده است. تیم مردان ایران در تنها افتخار تیمی خود در سال ۲۰۱۸ سوم شد.

در بخش زنان تیم مالزی (قهرمان دوره قبل) با ۱۰ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورد دار است و هنگ کنگ با ۵ قهرمانی، ۹ نایب قهرمانی و ۳ مقام سومی در رده دوم و سنگاپور با ۳ قهرمانی و نایب قهرمانی و یک سومی در رده سوم قرار دارند. تیم هند نیز یک بار قهرمان شده است.

نظر شما