شناسهٔ خبر: 67392814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در یزد کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند+ فیلم

یزد- ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی در ۸۷۰ شعبه اخذ، روند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در استان عهده‌دار هستند.

صاحب‌خبر -

"علی اکبر عزیزی "روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۷۰ شعبه اخذ رای شامل ۶۳۹ شعبه شهری و ۲۳۱ شعبه روستایی در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل این استان جهت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به همه تنگناهای زمانی که برای برگزاری انتخابات وجود داشت، اکنون تمام شرایط برای این حماسه سیاسی در استان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات از ۶ خردادماه با دستور وزیر کشور در استان فعال شد افزود: کمیته های هشت گانه ستاد انتخابات در استان هم تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند.

عزیزی افزود: تمامی تمهیدات لازم از قبیل امور پشتیبانی، زیرساختی، فناوری، مخابراتی و غیره برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و باحضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد انتخابات از طریق دستگاه احراز هویت به صورت الکترونیکی و بقیه به صورت دستی انجام می شود تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان اندکی از انتخابات مجلس شورای اسلامی می گذرد آمادگی ۱۰۰ درصد استان برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه یزد به لحاظ زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی از استانهای خوب کشور است گفت: نقاط کور داریم اما در مناطقی که خانوارها زیر پنج نفر است به صورت آفلاین پوشش داده می شود.

وی ادامه داد: وضعیت زیر ساخت ها مطلوب است و همه ۱۲ شهرستان استان آماده برگزاری انتخابات هستند و در حوزه پشتیبانی نیز تمام کارهای انجام گرفته و مشکلی در این زمینه نیست.

وی گفت: تبلیغات و اطلاعرسانی با مدیریت روابط عمومی استانداری به خوبی در حال انجام و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و کارهای خوبی در این حوزه در سطح شهر و شهرستان ها انجام شده است.

عزیزی افزود: مشارکت حداکثری مردم که مد نظر رهبر انقلاب اسلامی است اولویت ماست و چهار مولفه امنیت ، سلامت و رقابت و مشارکت انتخابات مد نطر رهبری است و مبنای فعالیتهای ما نیز همین چهار مقوله است و همه برنامه ریزی ها بر این اساس صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه آموزش فعالیت های به خوبی انجام شده و اعضای صندوق های در همه شهرستانهای آموزش لازم را فرا گرفتند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره فعالیت به کمیته بازرسی انتخابات افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی هر ۱۲ صندوق یک بازرس داشت و در این انتخابات هر ۱۰ صندوق یک بازرس دارد.

وی گفت: از مجموع ۸۷۰ صندوق رای ۴۱۰ صندوق توسط سپاه الغدیر و ۴۶۰ توسط فراجا حفاظت می شود.

وی در مورد افراد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات نیز گفت: تمام کسانی که سن آنها تا روز انتخابات ۱۸ سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین هشتم تیرماه ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد همچنین یادآور شد: مردم می‌توانند با ارائه اصل یکی از دو مدرک هویتی تعیین شده برای این دوره از انتخابات یعنی کارت ملی یا شناسنامه، برای رای دادن در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

عزیزی گفت: آدرس شعب اخذ رای در رسانه‌ها آگهی می‌شود و مردم می‌توانند درساعات اولیه با مراجعه به این آگهی‌ها به نزدیکترین شعبه مراجعه و رای خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: اصل شعب سیار برای محل‌هایی مانند کارخانجات یا پادگان‌ها است که تعداد زیاد است ولی اگر کسی بیماریا سالمندی داشت می‌توانند اول صبح به ستاد انتخابات شهرستان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند تا شعب سیار برای اخذ رای به محل مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶ پیام انتخاباتی از ستاد انتخابات کشور به استانهای ابلاغ شده که همه پیامها به ستاد انتخاباتی نامزدها و هواداران ابلاغ شده است .

وی افزود: در استان یزد خوشبختانه تخلف انتخاباتی قابل توجهی نداشتیم و فقط چند مورد تخلف جزئی در زمینه نصب بنر گزارش شده بود که رسیدگی شد.

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار می شود.

نظر شما