شناسهٔ خبر: 67384437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مذاکرات السودانی با سفیر آمریکا در باره خروج نیروهای ائتلاف از عراق

بغداد - ایرنا - نخست‌وزیر عراق و سفیر آمریکا در بغداد روند گفت‌وگوهای جاری میان کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا درباره پایان یافتن خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در دیدار آلینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد، روند گفت‌وگوهای جاری میان کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا درباره پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی و راه‌های نهایی کردن این مذاکرات برای رسیدن به توافق درباره جدول زمانی خروج نیروهای نظامی آمریکا را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، که امروز چهارشنبه منتشر شد، در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تحولات غزه و رنج‌های ملت فلسطین در نتیجه ادامه اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه و مسئولیت‌های کشورهای بزرگ و نهادهای بین‌المللی در توقف مصائب غیر نظامیان در سراسر سرزمین‌های فلسطینی بررسی شد.

پیش از این، عراق و آمریکا از تشکیل کمیته عالی نظامی برای ارزیابی خطرات امنیتی و وضعیت توانمندی نیروهای نظامی عراق و آغاز روند پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی و انتقال عراق به مرحله قراردادهای دوجانبه نظامی و امنیتی با کشورهای عضو ائتلاف خبر داده بودند.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما