شناسهٔ خبر: 67377904 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

حمایت جهاددانشگاهی از واحدهای سازمانی در راستای تجاری­ سازی و توسعه پروژه‌­ها

صاحب‌خبر -
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در بازدید از سازمان صنعتی شریف و حضور در جلسه همفکری و تبادل نظر و بررسی مسایل حوزه پشتیبانی این سازمان بیان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا با حمایت از پروژه‌­های بزرگ واحدهای سازمانی، ضمن تسهیل و تسریع انجام فعالیت‌های فناورانه با همکاری موثر، توسعه پروژه‌­ها را رقم زند.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، در جلسه همفکری و تبادل نظر و بررسی مسائل حوزه پشتیبانی که سوم تیرماه با حضور معاون پشتیبانی و مدیریت منابع به همراه مدیران کل این معاونت در سازمان جهاددانشگاهی برگزار شد.

سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع با قدردانی از افتخار آفرینی­ ها و مجاهدت‌­های انجام شده توسط محققان و همکاران سازمان افزود: معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع در 6 حوزه ماموریتی به عنوان نماد خدمت فعالیت می­کند که از معشیت و سلامت گرفته تا آرامش برای اندیشیدن و کارکردن و تامین منابع مورد نیاز برای خلق موفقیت را در بر می­ گیرد و چنانچه ما بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم حوزه‌­های تخصصی در مسیر ایفای نقش موثر خود قرار می­ گیرند.

آقاسیدی با ابراز خرسندی از انجام فعالیت‌­های گسترده سازمان به ویژه در حوزه فعالیت ­های خودرویی و با توجه به پیشرفت دنیا در زمینه هوشمندسازی، ضمن استقبال از حمایت و سرمایه­‌گذاری در خصوص پروژه‌­های خودرویی هوشمند در جهت توسعه فناوری تولید شده، اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با حمایت از پروژه‌­های بزرگ از جمله آب شیرین کن، CVT خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا با حمایت در این پروژه‌­ها، ضمن تسهیل و تسریع انجام فعالیت­‌های فناورانه با همکاری موثر، توسعه پروژه‌­ها را رقم زند.

آقاسیدی نقطه کانونی همه برنامه را نیروی انسانی عنوان نمود و افزود: چنانچه همه در خدمت نیروی انسانی در سازمان باشیم، همان نیرو ما را به اهداف اصلی سازمان نائل می کند.

وی احیاء فرهنگ گفت وگو و گفت و شنود در سازمان را راهی موثر در توجه به صدای نیروی انسانی عنوان کرد.

دکتر محسن مردانی رییس سازمان با ارایه گزارش پیشرفت فعالیت‌­های علمی، تخصصی و فناورانه همچنین روند شکل­ گیری شرکت­‌های دانش‌­بنیان و پروژه‌­های برون سپاری شده به کارفرمایان، حمایت‌­های مادی و معنوی جهاددانشگاهی را برای جهش مضاعف این سازمان نسبت به اهداف تعیین شده در آینده­‌ای نزدیک، مهم ارزیابی کرد.

دکتر مردانی با اشاره به افتخارات طی حدود نیم قرن تجربه و سابقه به 10 مرکز خدمات تخصصی، قطب علمی اندازه­‌گیری دقیق ابعادی ، 7 گروه پژوهشی، دو مرکز تخصصی آموزشی و یک مرکز نوآوری و همچنین مرکز فرهنگی و 7 آزمایشگاه تخصصی در قالب پژوهشکده توسعه تکنولوژی، معاونت پژوهش فناوری، معاونت آموزش و معاونت فرهنگی اشاره نمود و افزود: طی چهار دهه فعالیت سازمان جهاددانشگاهی بیش از 2400 پروژه موفق به اجرا داشته است و برنده 9 جایزه از جشنواره بین المللی خوارزمی بوده و همچنین 80 عنوان ثبت اختراع را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین چاپ بیش 100 عنوان کتاب و 300 عنوان مقاله پژوهشی و 100 جلد تقدیرنامه علمی تحقیقاتی از وزارت خانه و سازمان‌­های تخصصی مرتبط را از افتخارات سازمان عنوان کرد و در خصوص سرمایه‌­های ملکی و برند سازمانی این مجموعه توضیحاتی را ارائه نمود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در ادامه 9 حوزه اصلی فعالیت‌­های پژوهشی و فناوری سازمان را برشمرد و افزود: “حوزه خودرویی”، “حوزه لیزر، فوتونیک و فناوری خلأ”، “حوزه دفاعی”، “حوزه اندازه­گیری و ابزار دقیق”، “حوزه نیروگاهی”، “حوزه فناوری‌­های آب، (آب شیرین­‌کن و سامانه‌­های نوین آبیاری)”، “حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت فرآیندها”، “حوزه نفت، گاز و پتروشیمی”، “حوزه اتوماسیون و مکاترونیک”، از حوزه­‌های فعالیت‌­های پژوهش و فناوری سازمان است که هریک با پروژه­‌های متعدد و همکاری با برخی کارفرمایان و شرکت­‌های بزرگ کشور از جمله دو شرکت بزرگ خودروسازی در کشور شرکت‌های هواپیمایی، بانک­‌های بزرگ و صنایع دفاعی کشور و….توانسته توان فنی و دانش مهندسی محققان و جوانان را در صنعت ملی پیاده نموده و با ایمان و امید و اعتقاد الگوی پیشرفت را محقق سازد.

دکتر مردانی از پروژه‌­های بزرگ در حال اجرا به” طراحی و ساخت دستگاه تنظیم زوایای چرخ و چراغ خودرو (رول تست)”، “کارگاه تست تجهیزات دوار بالگردهای غربی”، “طراحی و ساخت بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری”، و “طراحی، و ساخت تجهیزات و توسعه کاربردهای خودروهای متصل” همچنین تحلیل و طراحی و پیاده‌­سازی فرآیندهای سازمانی مبتنی بر Process Maker و “طراحی، ساخت و نصب شعله­‌بین نیروگاه‌ها” اشاره نمود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در طرح‌­های کلان و پیشران دانش بنیان و اشتغال آفرین نیز به مدیریت انتقال فناوری و تعمیق ساخت داخل از طریق احداث یک واحد آب شیرین کن اسمز معکوس اشاره کرد که به دلیل عدم تآمین منابع تخصیص هزینه‌­های لازم برای این پروژه بزرگ ملی اجرای پروژه به تعویق افتاده و نیازمند حمایت جدی و عزم همگانی در حرکت مجدد این فعالیت ارزشمند و استراتژیک در کشور است.

دکتر مردانی در ادامه با اشاره به احداث زیست بوم‌­نوآوری جهاددانشگاهی صنعتی شریف ضمن ارائه گزارش ساخت و ساز برج‌­نوآوری جهاددانشگاهی صنعتی شریف که با سرمایه‌­گذاری سازمان و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حال احداث است،گفت: حمایت‌­های قانونی، فنی و مالی از توسعه زیست بوم نوآوری سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف همچنین حمایت مالی در جهت توسعه آزمایشگاه‌ها و سامانه الکترونیکی و هوشمند، فناب، اپتیک، متالورژی ، میکروالکترونیک و لایه نشانی و تخصیص بودجه به سازمان حرکتی است که راه توسعه سازمان را هموار و نیروهای خبره و کارآمد مشتاق را برای رسیدن به اهداف کلان جهاددانشگاهی در راستای تحقق شعار سال با بیان مقام معظم رهبری به نام” جهش تولید با مشارکت مردم” هموار می کند.

در ادامه این جلسه که با حضور همکاران سازمان برگزار گردید به سوالات همکاران در حوزه­های مختلف پشتیبانی از جمله، قراردادها، حقوق، طرح معراج، خدمات رفاهی همچنین چگونگی جذب نیروهای نخبه در بخش­‌های مختلف پاسخ داده شد.

گفتنی است، جلسه همفکری و تبادل نظر، بررسی چالش­ها و مسائل حوزه پشتیبانی و منابع با هدف توسعه ارتباط سازمان با دفتر مرکزی و اطلاع از برنامه‌­ها و بهره‌­مندی از فرصت‌­ها و دریافت نکات مدیریتی همچنین ارتباط مستقیم همکاران سازمان با مسئولین دفتر مرکزی جهاددانشگاهی به دعوت از سازمان جهاددانشگاهی انجام شد.

در این دیدار همچنین از زیست بوم‌­نوآوری سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بازدید شد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما