شناسهٔ خبر: 67373103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اردیبهشت‌۱۴۰۳

افزایش ۱۴ درصدی مسافران پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد

مسافران پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد۱۴درصدافزایش یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش ۱۴ درصدی مسافران پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت:در اردیبهشت‌ امسال ۵هزارو۱۹۸ پرواز در این فرودگاه انجام شده که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

محمود امانی‌بنی افزود:همچنین ۷۰۹ هزار و ۶۱۵ مسافر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند که این تعداد نیز نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ امسال ۴۰۲۴ پرواز داخلی انجام شد که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته است،هم  افزود: در این ماه ۵۵۴ هزار و ۳۲۶ مسافر داخلی جابه‌جا شدند که نسبت به دوره زمانی مشابه حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

امانی‌بنی با اشاره به تغییرات پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد گفت: در اردیبهشت‌ امسال ۱۱۷۴ پرواز خارجی نیز انجام شد  که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: ۱۵۵ هزار و ۲۸۹ مسافر پرواز‌های خارجی در فرودگاه مشهد تردد کردند که این تعداد حاکی از رشد ۳۳ درصدی نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته است.

مدیر‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیشترین پرواز داخلی در اردیبهشت‌ امسال در مسیر مشهد - تهران با ۹۲۵ پرواز و ۱۳۴ هزار و ۴۷۵ نفر مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی در مسیر مشهد-نجف با ۲۲۴ پرواز و ۳۰ هزار و ۶۸۵ نفر مسافر بوده است، افزود: بیشترین تعداد پرواز و مسافر تا پایان اردیبهشت‌ امسال درجمعه ۲۴ فروردین‌ امسال، با ۱۹۹ سورتی پرواز و ۲۷ هزار و ۷۳۹ نفر مسافر بود.

نظر شما