شناسهٔ خبر: 67366504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود سامانه بارشی به گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت : از فردا دمای هوا در استان ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون صاف تا قسمتی ابری است از صدور هشدار سطح نارنجی در ارتفاعات و دامنه‌ها برای عصر امروز خبر داد و گفت : رعد و برق در ارتفاعات شدید پیش بینی شده است.
محمد دادرس افزود : از فردا با ورود یک سامانه هوای بارشی و خنک دمای هوا در استان ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه بارش باران تا صبح جمعه در برخی مناطق استان شدید و خیلی شدید خواهد بود افزود: هشدار سطح نارنجی برای بارش‌ها هم در این مدت صادر شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به اینکه کشاورزان ورود و خروج آب زمین‌های کشاورزی را در این مدت مدیریت کنند گفت: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.
محمد دادرس با بیان اینکه این سامانه هوای بارشی و خنک تا صبح جمعه در استان ماندگار است گفت: دریا امروز با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریایی مناسب و فردا دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا یک متر و ۳۰ سانتی متر برای شنا و گردشگری دریایی نامناسب است. 
وی افزود : دمای هوای شهر رشت مرکز استان ۳۰ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۵ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت : در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۱۳ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

 

نظر شما