شناسهٔ خبر: 67616610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

ادرات این استان ها فردا پنج شنبه ۲۱ تیر تعطیل هستند

به دلیل کمبود برق، فردا پنج‌شنبه ۲۱ تیر ماه فعالیت ادارات برخی استان ها تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین ، آنطور که تاکنون اعلام شده استان‌های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان در روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق فردا ۲۱ تیر تعطیل هستند.

در روز گذشته شرکت توانیز پیامک هشدار سراسری را برای مشترکان ارسال کرد و امروز نیز برای تهران هشدار مصرف اعلام شده است. در شرایط فعلی لازم است مشترکان به موضوعات مدیریت مصرف حساس‌تر باشند و با انجام راهکارهای ساده‌ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پرمصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۷ و تنظیم دمای کولر گازی در دمای آسایش یعنی۲۴ درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.

کرمانشاه براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه، روزهای پنجشنبه این هفته و هفته آینده( ۲۱ و ۲۸ تیر) ادرات استان تعطیل شدند و روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هفته آینده هم دو ساعت زودتر تعطیل می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ‌با توجه به پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف انرژی و پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ جاری، برای مدیریت مصرف بهینه انرژی مقرر شد پنجشنبه این هفته (بیست و یکم تیرماه) تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های این استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی تعطیل اعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به علت گرمی هوا ادارات این استان در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه تعطیل است.

محسن اروجی گفت: با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در روز پنجشنبه تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا دمای بیشینه هوا در برخی نقاط این استان، به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس ( سانتیگراد ) خواهد رسید.

وی یادآور شد: برای مدیریت مصرف و پایداری برق ساعت کار دستگاههای اجرایی در این استان کاهش یافته است.

جعفری ادامه داد: در راستای مصوبه کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف آب و برق و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا به‌منظور کاهش مصرف، حفظ و پایداری شبکه و خطوط انتقال برق و جلوگیری از قطعی برق و خاموشی در ساعت اوج مصرف و همچنین حفظ سلامتی کارکنان ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کاهش یافت.

نظر شما