شناسهٔ خبر: 67366021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پزشکیان در مناظره:من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم - اکونی

اقتصاد ایران: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من در برخورد با رقبا و مواجهه با کارشناسان و در زندگی با مردم اصول اخلاقی را رعایت خواهم کرد و تن دادن به آزادی بیان را لازمه یک دولت پاسخگو و به دور از فساد می‌دانم و وعده‌های بی‌پشتوانه نمی‌دهم.

صاحب‌خبر -
- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آخرین مناظره تلویزیونی چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر امروز (سه‌شنبه 5 تیر) با موضوع اقتصادی برگزار شد. 

این مناظره نسبت به مناظرات قبل از خود تفاوت‌هایی دارد و با حذف زمان استراحت و سوال سوم و البته افزایش زمان‌های 4 دقیقه‌ای به 5 دقیقه، کوتاه‌تر شده است.

به این ترتیب، در هر مرحله، هر نامزد در 5 دقیقه اول به سوال مورد نظر پاسخ داده و در 5 دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازند.

در مناظره پنجم، سوال کارشناسان نیز حذف شده است.

در مرحله نهایی مناظره هر نامزد طی 6 دقیقه پایانی، صحبت‌های خود را جمع‌بندی می‌کند.

سوال مرحله اول: اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟

مسعود پزشکیان در ابتدای این مناظره در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اگر از مردم بپرسید که رئیس جمهور چه مشکلی را باید حل کند، اکثریت مردم مسائل اقتصادی چون تورم عدم تناسب دخل و خرج، بی‌ثباتی سیاست‌ها، مالیات‌های غیرقابل توجیه و ... اشاره می‌کنند. در مرحله بعد مسئله سیاست خارجی و ارتباط با جهان و موضوعات اجتماعی و فرهنگی را اشاره خواهند کرد.

.

وی افزود: مردم عزیز ایران اگر از من بپرسید مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور چیست می‌گوید پاسخ دادن به این سوال است که چرا این مسئله‌ها حل نمی‌شود. وجود مسائل مختلف در همه جوامع طبیعی است اما سوال این است که چرا این مسائل حل نمی‌‌شود. من به شما می‌گویم که چرا این مسائل حل نشده و با ادامه وضع موجود نیز حل نمی‌شود. اول شکاف‌های عمیق داخل ساختار سیاسی و نیز شکاف میان مردم و دولت که مهمترین موانع تصمیم‌گیری است. 

پزشکیان تاکید کرد: مصالح مردم قربانی درک‌های متفاوت از منافع ملی است. شکاف بین مردم و دولت باعث ترس از تصمیم‌گیری‌ها مهم و عدم اطمینان به حمایت مردم از این تصمیمات شده است. با این سطح از نزاع در درون حکومت و شکاف بین مردم و دولت نمی‌شود برای مردم و ایران، برای تورم، نظام چندنرخی ارز،‌ مسئله آب و تحریم‌ها راه حل پیدا کرد. 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بهترین راه حل‌های کارشناسانه در میان نزاع‌های سیاسی حکومت و مردم خنثی می‌شود و خود موضوعی جدید برای منازعه جدید تبدیل می‌شود. همانطور که موضوعی ملی همچون برجام به موضوع نزاع سیاسی و شکاف اجتماعی بدل شد من می‌خواهم الگویی از سیاست‌ورزی معطوف به توافق سازی را سرلوحه کار خود قرار دهم و شدت منازعات سیاسی را کم کنم. 

وی افزود: علاوه بر این، ارجاع به امر کارشناسی وظیفه من است. هیچگاه نمی‌پذیرم برای کسب رای در اینجا در حضور ملت ایران وعده‌های غیرکارشناسی و پوچ دهم. امر کارشناسی همراه با شفافیت و پاسخگویی راهبرد من است. من از رویکرد زورمدارانه و تحقیر و توهین می‌پرهیزم. این شیوه زندگی من است. من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم ولی معتقدم که در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان دیگران را نادیده گرفت و آنها را تحقیر کرد. 

پزشکیان گفت: من در برخورد با رقبا و مواجهه با کارشناسان و در زندگی با مردم اصول اخلاقی را رعایت خواهم کرد و تن دادن به آزادی بیان را لازمه یک دولت پاسخگو و به دور از فساد می‌دانم و وعده‌های بی‌پشتوانه نمی‌دهم. ممکن نیست برای کسب رای مردم را فریب دهم. 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه من دروغ نخواهم گفت و اگر موفق نشوم عذرخواهی خواهم کرد، عنوان کرد: در عمر خودم و خانواده‌ام از رانت بهره نبرده‌ام. گزارشی از رانت‌ها به مردم ارائه خواهم کرد.من به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم و معتقد به توسعه هستم. من به رعایت حقوق شهروندی باور دارم و رئیس‌جمهوری سخنگو و ناشنوا نخواهم بود.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها:

نظر شما