شناسهٔ خبر: 67618736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی؛

مخبر: وزارت خارجه دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت

تهران - ایرنا - سرپرست ریاست جمهوری گفت: وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ در بازدید از نمایشگاه «دستاوردهای دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» که در «تالار ملل» وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و دکتر امیرعبداللهیان، از این شهدا با عنوان رئیس جمهور و وزیر خارجه تراز نظام اسلامی یاد کرد و افزود: گسترش ارتباط با همسایگان، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو و غیردشمن راهبرد جدی رئیس جمهور شهید در عرصه سیاست خارجی بود که شهید امیرعبداللهیان این راهبردها را به خوبی به پیش برد و مجموعه وزارت خارجه در این دوره روزهای درخشانی در عرصه دیپلماسی پشت سر گذاشت.

سرپرست ریاست جمهوری پیوستن به معاهدات و پیمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری شانگهای، بریکس و تجارت آزاد اوراسیا را از جمله اقدامات شاخص وزارت خارجه دولت سیزدهم دانست و افزود: خدمات شهید امیرعبداللهیان در حوزه جبهه مقاومت در منطقه نیز به گونه‌ای بود که رؤسای گروه‌های مقاومت، شهید امیرعبداللهیان را نه تنها وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، بلکه حتی فراتر، وزیر خارجه جریان مقاومت می‌دانستند.

مخبر با تمجید از تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان برای حفاظت از منافع ملی از جمله نحوه مدیریت فضای پس از اجرای عملیات وعده صادق، تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان در عین «تواضع»، همیشه از موضع «اقتدار» مذاکره کرد و دلیل اینکه مقام معظم رهبری در مذاکرات به دولت اختیار کامل دادند، داشتن اعتماد کامل به رئیس جمهور شهید در سطح کلان و اعتماد به دکتر امیرعبداللهیان در «میدان دیپلماسی» بود.

وی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم از تمام ظرفیت‌ها، چه در ستاد وزارت خارجه و چه در سفارتخانه‌ها استفاده شد، از زحمات خستگی‌ناپذیر دیپلمات‌ها، سفرا و کارکنان وزارت خارجه قدردانی کرد.

خانواده شهید امیرعبداللهیان هم از جمله حاضران در جلسه بودند که مخبر ضمن تجلیل، از آنها به عنوان خانواده‌ای مجاهد که همراه و همگام این دیپلمات متواضع و مقتدر انقلاب بودند، به بزرگی یاد کرد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین در جلسه‌ای با حضور کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه نیز ضمن بررسی آخرین تحولات سیاست خارجی، خصوصا در حوزه فلسطین، بر پیگیری حقوقی جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه‌ها و مجامع حقوقی بین‌المللی تاکید کرد.

مخبر همچنین با همراهی سرپرست وزارت خارجه از نمایشگاه «دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت» و فعالیت‌های شهید امیرعبداللهیان و دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در زمینه‌های سیاست همسایگی، دیپلماسی اقتصادی شامل ارزآوری و ایجاد اشتغال در کشور، ترانزیت و حمل و نقل، نقل و انتقال پولی و مالی، صدور خدمات فنی-مهندسی، دانش‌بنیان‌ها و انتقال تکنولوژی، دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، دیپلماسی متوازن، دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی کنسولی و دیپلماسی مردمی بازدید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری دفتر یادبود نمایشگاه دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز خدمت را نیز امضا کرد.

نظر شما