شناسهٔ خبر: 67364788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دست اندرکاران تیم جوانان فوتبال پرسپولیس:

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

ایلام- ایرنا- تیم جوانان پرسپولیس تهران برای برگزاری یک اردوی ۹ روزه از ۳۱ خرداد در ایلام به سر می‌برد، این تیم علاوه بر تمرینات مشترک با تیم پرسپولیس ایلام، در ۲ دیدار دوستانه به مصاف منتخب ایلام و صنعت نفت و گاز ایلام در مجموعه ورزشی عدالت می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزها تیم فوتبال جوانان پرسپولیس برای آمادگی لازم پیش فصل لیگ فوتبال جوانان در شهر ایلام اردو زده است، علاقه‌مندان به فوتبال به‌ویژه جوانان و نوجوانان ایلامی، از گوشه و کنار این استان، برنامه‌های اردوی جوانان پرسپولیس را دنبال می‌کنند تا از نزدیک شاهد تمرینات این تیم باشند، این شوق و جنب و جوش، پدران، مادران و بانوان ایلامی را همراه فرزندان خود به ورزشگاه عدالت ایلام کشانده تا در یک هوای گرم دم کرده، از نزدیک شاهد شوق و ذوق فرزندان خود برای تماشای تمرینات و اردوی آمادگی پیش‌فصل تیم پرسپولیس تهران باشند.

شاید فوتبال امرورز ایلام از روزهای اوج خود در دهه پنجاه و ۶۰ فاصله گرفته است و دیگر جوش و خروش آن سال‌ها را نمی‌توان در سپهر فوتبال این استان دید، شاید آنچه از حضور تیم بزرگسالان پرسپولیس در ایلام در ذهن میانسال ایلامی‌ها مانده باشد خاطره بازی مرداد ماه سال ۱۳۶۹ پرسپولیس و ایلام است که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی، آن روز فرصتی ایجاد شده بود که تیم فوتبال ایلام که از استعدادهای درخشانی بهره می‌برد، در عرصه فوتبال کشور عرض اندامی کند، سال‌های سال می گذرد و امروز ایلام شاهد حضور دگرباره یک تیم از پرسپولیس اما این بار جوانان است که برای آمادگی هر چه بیشتر به منظور حضور در لیگ جوانان، این دیار مقاومت و قهرمان‌پرور را برای اردو انتخاب کرده است. اما حضور این تیم هر چند برای کمتر از ۱۰ روز در مرکز استان، در بین قشر جوان و نوجوان این شهر به وجود آورده است.

تیم فوتبال جوانان پرسپولیس تهران عصر روز یکشنبه سوم تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب برگزاری این اردو در ایلام، مسابقه فوتبال دوستانه‌ای با تیم جوانان پرسپولیس ایلام در محل استادیوم عدالت مجموعه ورزشی (قلاویزان) برگزار کرد که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم جوانان پرسپولیس تهران خاتمه یافت، این تیم روز سه شنبه پنجم تیرماه نیز ساعت ۱۷:۳۰ در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم صنعت نفت و گاز ایلام می رود.

در حاشیه برگزاری اردوی تیم جوانان پرسپولیس در ایلام گفت و گویی با دست اندرکاران این تیم انجام شده که توجه مخاطبان به آن جلب می‌شود.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

تیم جوانان پرسپولیس تهران به قهرمانی در لیگ فکر می‌کند

سرپرست تیم جوانان پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اردوی پیش فصل تیم جوانان پرسپولیس حدود سه روز است که در شهر ایلام در حال برگزاری است.

"کاظم کریمی" با بیان اینکه دعوت به برگزاری اردو از استان‌های مختلف به تیم جوانان پرسپولیس پیشنهاد شده بود، افزود: با توجه به دعوت باشگاه پرسپولیس ایلام که جای قدردانی نیز دارد در نهایت تصمیم بر این شد که این اردو در شهر ایلام دایر شود که از ۳۱ خردادماه در این استان حضور پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این اردو ۹ روزه بوده که ۶ روز در ایلام و سه روز شهر سنندج برگزار خواهد شد، ابراز کرد: هدف از برگزاری این اردو آمادگی پیش فصل برای مسابقات لیگ برتر تهران است که این مسابقات از ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

کریمی یادآور شد: هم اکنون در این تیم یارگیری به طول کامل انجام و تمام نفرات جذب شده است و در پیک تمرینات و در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

سرپرست تیم جوانان پرسپولیس تهران افزود: با توجه به امکاناتی ورزشی استان ایلام از جمله زمین چمن استادیوم عدالت در مجموعه ورزشی قلاویزان شهر ایلام، باید گفت که در این شهر امکانات ورزشی مناسبی وجود دارد، اما برخلاف اینکه گاهاً استان‌های غرب کشور از جمله ایلام را به عنوان استان محروم قلمداد می‌کنند، ایلام پر از امکانات ورزشی است.

وی بیان کرد: ایلام با توجه به اینکه جمعیت زیادی ندارد اما چندین ورزشگاه در حد استاندارد دارد که متاسفانه به حال خود رها شده‌اند و جا دارد که خواهشی از مسئولان ورزشی استان برای توجه و حمایت از این اماکن ورزشی داشته باشیم.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

کریمی بیان کرد: دانشگاه ایلام هم زحمات زیادی متحمل شد که قابل تقدیر است، زمین چمنی در اختیار تیم جوانان پرسپولیس گذاشتند که نظیر آن را در ورزشکاه آزادی هم نمی‌توان پیدا کرد، بسیار چمن ایده‌آلی است که نقش مهمی در روند آماده‌سازی تیم جوانان پرسپولیسدر این اردو دارد.

سرپرست تیم جوانان پرسپولیس تهران با بیان اینکه سال گذشته تیم جوانان پرسپولیس هفتم لیگ جوانان شد، افزود: کادری که امسال وجود دارد سال گذشته در رده نوجوانان فعالیت داشت و تیم نوجوانان بعد از سال‌های زیاد با همین کادر، قهرمان لیگ نوجوانان شد و این افتخار برای تیم‌های پایه پرسپولیس حاصل شد.

وی افزود: کل مجموعه‌ای که در رده نوجوانان فعالیت می‌کردند امسال در جوانان پرسپولیس فعالیت می‌کنند و با برنامه‌ریزی، تلاش و یارگیری انجام شده با همت بازیکنان، قهرمانی فصل قبل در رده نوجوانان را امسال در رده جوانان تکرار خواهیم کرد، هدف گذاری به طور قطع قهرمانی است و چیزی جز قهرمانی نمی‌تواند هواداران تیم پرسپولیس را راضی کند و ما هم هدفی جز قهرمانی نداریم.

کریمی بیان کرد: بازیکنان تیم زیر ۱۹ سال بوده و از اقصی نقاط کشور در این تیم حضور دارند، از استان ایلام نیز بازیکن در این تیم وجود دارد، در کل پراکندگی بازیکنان از نقاط مختلف کشور است، قرارداد مالی با آنها منعقد شده و به صورت حرفه‌ایی جذب شده‌اند.

سرپرست تیم جوانان پرسپولیس تهران گفت: با توجه استراتژی که در باشگاه پرسپولیس وجود دارد، هماهنگی که بین کادر بزرگسالان و جوانان نیز هست، این امکان وجود دارد که هر کدام از این بازیکنان که مستعد باشد در تیم بزرگسالان حضور پیدا کند، البته سال گذشته نیز همین اتفاق افتاد و یکی دو تا از بازیکنان قرارداد حرفه ای با تیم بزرگسالان منعقد کردند.

امکانات ورزشی ایلام خوب است اما مدیریت می‌خواهد

وی با تاکید بر اینکه شرایط برای بازیکنان مستعد کاملا مهیا و فراهم است، ابراز کرد: این اردو، اولین اردوی پیش فصل است و معمولاً هم یک اردو برگزار می‌شود که ۹ روز مفید را برای این اردو در نظر گرفته‌ایم.

کریمی با اشاره به حضور "ارشیا همیاری" از استان ایلام در رده نوجوانان تیم پرسپولیس تهران، اظهار کرد: ورزشکاران استان ایلام سرشار از استعداد هستند و این قابلیت را دارند که به تیم پرسپولیس بپیوندند.

سرپرست تیم جوانان پرسپولیس تهران خاطرنشان کرد: امکانات ورزشی در ایلام خوب است و این در حالی است که خیلی از شهرها و مراکز استان‌های کشور از داشتن چنین زمین‌هایی محروم هستند و باید مسئولان توجه ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

اگر می خواهیم فوتبال پویایی داشته باشیم باید به فوتبال پایه ها توجه شود

مربی تیم جوانان پرسپولیس تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: تمرینات تیم جوانان پرسپولیس از ۱۵ فروردین ماه شروع و خدا را شکر، تیم جمع و جور شده است، با همکاری مسئولان ورزشی استان و تیم پرسپولیس ایلام زمینه حضور تیم پرسپولیس تهران در ایلام نیز فراهم شد.

"حسن خانمحمدی" یادآور شد: استان ایلام استانی مرزی است، امید است بتوانیم کاری برای این استان در زمینه توسعه فوتبال انجام دهیم و استعدادهایی که دارند برای باشگاه های تهران معرفی شوند، البته این تجربه را در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد، هدف از برگزاری این اردو در استان، ایجاد آمادگی لازم برای بازیکنان است، امید است شرایط اردو به نحوی باشد که برای برگزاری مسابقات لیگ جوانان از لحاظ روحی و روانی با همدل شوند.

وی با بیان اینکه اردو در شرایط خوبی قرار دارد، افزود: علاقه‌مندان فوتبال استان از این اردو خوب استقبال کردند، مدرسه فوتبال در این اردو برای بازیکنان ایلامی شکل گرفت که موجب می‌شود که از تحریبات تیم فوتبال پرسپولیس تهران نیز بهره‌مند شوند.

مربی تیم جوانان پرسپولیس تهران با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود بازیکنان تیم در این اردو به سطحی برسند که در بازی‌های لیگ عملکرد خوبی داشته باشند، ابراز کرد: باید گفت که بازی‌های رده جوانان گل سرسبد پایه‌های فوتبال است و زمینه حضور این بازیکنان در رده بزرگسال وجود خواهد داشت.

خانمحمدی تصریح کرد: به نظرم بهترین رده در پایه‌ها، رده جوانان است، شرایط تیم خوب است اما رقیب‌هایی با عقیه ۴۰ تا ۵۰ سال در لیگ داریم که نتایج خوبی هم گرفته‌اند، البته این ظرفیت را داریم در بالای جدول قرار بگیریم و برای قهرمانی در لیگ هدفگذاری کرده‌ایم.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

وی ابراز کرد: تیم نوجوانان پرسپولیس سال گذشته، قهرمان شد و در رده جوانان هم در تلاش هستیم با یک عملکرد خوب بالای جدول قرار بگیریم.

مربی تیم جوانان پرسپولیس تهران با تاکید بر اینکه مشکلاتی در فوتبال پایه‌های کشور وجود دارد و باید نگاه و توجه بیشتری به فوتبال پایه‌ها بشود، افزود: در این چند سال وضعیت بهتر شده اما باید فوتبال در رده‌های پایه تقویت شود، این سلسله مراتب نونهالان، نوجوانان و جوانان تا بزرگسالان باید در فوتبال رعایت شود تا در آسیا بتوانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

خانمحمدی با بیان اینکه ساختار، برنامه‌ریزی و مدیریت فوتبال باید در کشور تقویت شود، گفت: در کشور به رده بزرگسالان توجه و امکانات بیشتری اختصاص می‌یابد، اگر می‌خواهیم فوتبال کشور پویا شود و حرف برای گفتن در آسیا داشته باشیم باید فوتبال پایه در کشور مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایلام به لحاظ امکانات سخت‌افزاری و زمین، ظرفیت‌های خوبی دارد اما مدیران و مسئولان باید در ۲ بخش برنامه‌ریزی و آموزش کمک کنند تا بتوانند فوتبال ایلام را احیا کنند، در اکثر استان‌ها مشکلاتی در حوزه امکانات وجود دارد اما برنامه‌ریزی و مدیریت لازم دارد.

مربی تیم جوانان پرسپولیس تهران یادآور شد: مسئولان این شهر و استان باید دست به دست هم دهند، کمک کنند تا استعدادهای خوبی که در این استان وجود دارد شکوفا شود و امید است در آینده شاهد پویایی فوتبال ایلام باشیم.

خانمحمدی در پایان با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم ایلام، خاطرنشان کرد: خوب شرایط خوبی در ایلام برای بازیکنان تیم پرسپولیس تهران فراهم شد که جای قدردانی دارد.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

هدفم پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی است

دروازه‌بان تیم جوانان پرسپولیس تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: وضعیت تیم هم اکنون در سطح خوبی قرار دارد و برای اردوی پیش فصل در ایلام حضور پیدا کرده‌ایم.

"امیرمحمد قزوینه" با بیان اینکه فوتبال را از استان البرز شروع کردم و با تلاش‌هایی که داشتم و حمایت‌هایی که از سوی خانواده شد، در حال حاضر در پرسپولیس تهران مشغول بازی هستم، افزود: سال گذشته تیم نوجوانان پرسپولیس، بعد از ۳۳ سال قهرمان لیگ شد، امسال به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه شدیم و سه ماه هم با این تیم تمرین کردیم.

وی با اشاره به اینکه حضورم را در تیم پرسپولیس از دعای خیر و پدر مادرم می‌دانم، تصریح کرد: دروازه‌بانی برای من، عشق است و باید عشق داشته باشی که در پُست دروازه بانی انجام وظیفه کنید چرا که در گروهی‌ترین ورزش، انفرادی ترین پُست همین دروازه بانی است.

قزوینه با تاکید بر اینکه هدفم رسیدن به پیراهن مقدس تیم ملی در رده بزرگسال است که یکی از آرزوهای هر بازیکن در تیم پرسپولیس و تیم‌های دیگر است، افزود: هدف دیگرم بازی کردن در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی است.

دروازه‌بان تیم جوانان پرسپولیس تهران یادآور شد: من الان ۱۶ سال سن دارم و از ۱۰ سالگی فوتبال را آغاز کردم، ابتدا در پُست حمله بازی می‌کردم اما یک روز به صورت اتفاقی که دروازه بان تیم مصدوم شده بود، با توجه به قدی که داشتم به پیشنهاد مربی در درون دروازه قرار گرفتم و بر همین اساس یه دروازه بانی علاقه‌مند شد.

وی ابراز کرد: سه ماه است که تمرینات شروع شده، آمادگی تیم خوب است، بازیکنان خوبی جذب شده و کادر فنی قوی و با قدرت نیز هدایت تیم را برعهده گرفته، امید است که در مسابقات لیگ جوانان کشور قهرمان شویم.

قزوینه با اشاره به اینکه ، بازیکنان خوب و امکانات ورزشی خوبی دارد، بیان کرد: از مردم شهر ایلام که برای تماشای اردو آمدند بسیار قدردانی می کنم، ایلام مردمان خونگرمی دارد و امید است که اتفاقات خوبی برای ایلام برای بازیکنان این استان در زمینه فوتبال ایجاد شود.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

۱۵۰ فوتبال آموز در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان در پرسپولیس ایلام

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بعد از چند دهه ( اواخر دهه ۶۰) که یک تیم از پرسپولیس تهران یرای مسابقات جام حذفی در ایلام حضور یافته بود و هنوز هم مردم این شهر در مورد آن بازی با تیم فوتبال ایلام حرف می‌زنند تا کنون از این گونه رویدادهای ورزشی در استان اتفاق نیافتاده است.

شاهی یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام شد زمینه حضور تیم جوانان فوتبال پرسپولیس برای برگزاری یک اردو در ایلام فراهم شد که البته در این رایزنی‌ها از امکانات و استعدادهای فوتبال ایلام نیز مطالبی بیان شد و البته امید است این اقدام نیز موجب رونق فوتبال در استان ایلام شود.

وی بیان کرد: باشگاه پرسپولیس بکی از باشگاه‌های بزرگ کشور و در سطح آسیا است و حضور این تیم در ایلام می‌تواند زمینه کسب تجربه بیشتر و ارتباط بهتر جوانان فوتبال‌دوست ایلامی را با این این باشگاه فراهم کند تا بتوانند پله‌های موفقیت را طی کنند و خوشبختانه تا اینجا نیز به اهدافی که برنامه‌ریزی شده بود دست پیدا کردیم.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ایلام گفت: جلسه‌ای با مربی باشگاه جوانان پرسپولیس در حوزه استعدادیابی برگزار و مقرر شد که اقداماتی در ایلام انجام و با یک برنامه مدون این موضوع، پیگیری و زمینه برای پیشرفت فوتبال در استان و انتقال بازیکنان فوتبال ایلام به باشگاه پرسپولیس فراهم شود که البته این می‌تواند یک گام بزرگ برای شروع توسعه فوتبال ایلام باشد.

فقط به قهرمانی در لیگ جوانان فکر می‌کنیم/ فوتبال ایلام نیاز به حمایت و مدیریت دارد

شاهی ابراز کرد: شرایط سخت است و فوتبال ایلام در شرایط سختی قرار دارد، فوتبال ایلام در این چند دهه نتوانسته است به جایگاهی که در دهه ۶۰ داشت، برسد اما به این معنی نیست که ان جایگاه را نمی‌توان به دست آورد، کار سختی است اما باید مدیران، مسئولان و بازیکنان، حرفه‌ای این این موضوع نگاه کنند، شدنی است و با تلاش و برنامه‌ریزی این امکان وجود دارد.

وی یادآور شد: باشگاه پرسپولیس ایلام از یک سال نیم قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان بازیکنان این تیم سطح بندی شده و تعدادی از این بازیکنان نیز برای تست استعدادیابی به باشگاه پرسپولیس تهران اعزام شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و امید است که این ارتباطات منجر به رویدادهای خوبی برای فوتبال استان شود.

شاهی بیان کرد: هدف ما در سال اول تشکیل این باشگاه، کسب تجربه بوده است، در آینده‌ای نزدیک بازیکنانی از ایلام را در باشگاه پرسپولیس خواهیم دید اما هدف بالاتر این است که با توسعه فوتبال استان و حرفه‌ای شدن آن، شاهد حضور بازیکنان ایلامی در رده بزرگسال تیم پرسپولیس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان اندکی که از تاسیس باشگاه می‌گذرد اما استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به فوتبال در رده‌های مختلف شده است و ۱۵۰ نفر فوتبال‌آموز در این باشگاه زیر نظر مربیان مجرب در حال آموزش هستند.

به گزارش ایرنا، تیم جوانان پرسپولیس تهران تا چهارشنبه هفته آینده در ایلام اردو خواهد داشت و علاوه بر تمرینات مشترک، ۲ دیدار دوستانه را نیز با تیم‌های ایلام در مجموعه ورزشی عدالت برگزار خواهد کرد و حضور این تیم، شاید بتواند روزنه‌های امیدی را برای نوجوانان و جوانان فوتبال دوست ایلام فراهم کند و رویای فوتبال دهه ۶۰ ایلام را بار دیگر زنده کند، البته این مسیر راهی سخت در پیش دارد، همتی مضاعف می‌طلبد، حمایت مسئولان، مدیریت درست و آموزش فوتبال حرفه‌ای در رده‌های پایه و تلاش نوجوانان و جوانان ایلامی را می‌خواهد، شاید راه دراز و سختی باشد اما عشق به فوتبال می‌تواند این مسیر را کوتاه کند و شاهد رونق فوتبال ایلام در استادیوم ۱۵ هزار نفری عدالت باشیم، استادیومی که در مجموعه ورزشی قلاویزان قرار دارد، یادآور روزهایی است که رزمندگان جان برکف در بلندی‌های قلاویزان مهران در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از سرزمین ایران اسلامی افتخار آفریدند و بلواری که نامش مهران است، مهران که قدمگاه ۶ هزار شهید دفاع مقدس و دیگر نیاز به توضیح نیست و امروز قدمگاه میلیون‌ها زائر اربعین و عتبات عالیات است و امید است که با همان رشادت و حس پهلوانی، این روزها در سال‌های سال بعد از جنگ تحمیلی و واقعه بمبماران زمین فوتبال چوار در سال ۱۳۶۵ و به خاک و خون کشیده شدن جوانان رعنای فوتبالی این دیار، با توجه و همت مسئولان کشوری و استان و همت یادگاران جوان آن روزهای ایلام و مهران، در فوتبال هم ایلام بر قله‌های افتخار قلاویزان قرار گیرد.

نظر شما