شناسهٔ خبر: 67612563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع ۵۵۹ تن کالا بین هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۵۵۹ تن کالای اساسی بین هیات‌های مذهبی این استان در دست توزیع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان، اظهار کرد: از این مقدار ۲۱۰ تن برنج، ۶۹ تن شکر، ۲۰۰ تن مرغ و ۸۰ تن گوشت قرمز است که به سازمان تبلیغات اسلامی برای توزیع بین هیات‌های مذهبی تحویل شده‌است.

وی بیان کرد: هیات‌های عزاداری و افرادی که نذورات دارند به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه و اقلام نذری خود را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه هیچ کمبودی در خصوص اقلام اساسی در بازار نداریم و روند قیمت‌ها هم کاهشی است، بیان کرد: همچنین اقلام تنظیم بازار و نهاده‌های دامی را هم به میزان مورد نیاز در استان ذخیره داریم.

جعفری با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندم کاران به صورت تاریخ تحویل و به صورت متمرکز و کشوری انجام می شود، بیان کرد: اما مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم در خراسان جنوبی خرید تضمینی شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.

جعفری بیان کرد: آرد مورد نیاز شهرستان‌ها برای ایام محرم و صفر تامین شده تا مردم مشکلی نداشته باشند.

وی اظهارکرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص راه اندازی بازارچه جدید در شهر بیرجند حتما با مجوز کارگروه تنظیم بازار استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از دست اندرکاران مهمانی کیلومتری غدیر در خراسان جنوبی، گفت: در این مهمانی ۲۰۰ موکب پای کار آمدند و انعکاسی خوب در سطح کشور داشت.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار ۱۱۹ مورد بازرسی توسط ۲۲ بازرس و ۱۱ تیم در استان انجام شده‌ است.

علی سرگلزایی افزود: در این بازرسی‌ها ۲۸۰ پرونده به ارزش ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و افزایش تقاضا برای اقلام مصرفی مورد نیاز در این ایام هم گفت: به منظور جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، استمرار نظارت و بازرسی در سطح استان طرح نظارتی ویژه ماه محرم از ۱۹ تیرماه آغاز شده و تا ۱۹ مرداد نیز ادامه دارد.

نظر شما