شناسهٔ خبر: 67612540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات عمرانی خراسان‌شمالی ۵۶۰ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:  میزان اعتبارات عمرانی این استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۵۶۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح «شوق رویش» در بجنورد، اظهار کرد: توجه دولت به راه های روستایی استان سبب شد تا میزان بهره مندی این قشر از راه مناسب، چهار درصد ارتقا یابد.

وی افزود: ۱۷۰ کیلومتر طرح راهسازی در محورهای روستایی استان در دولت سیزدهم اجرا شد.

رشیدی با اشاره به توجه دولت به ارتقای زیرساخت های خراسان شمالی گفت: اقدامات و برنامه های خوبی در این دولت برای ارتقای زیرساخت های آموزش در استان انجام شد به طوری که در سه سال گذشته، هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس تحویل شد.

افزایش اعتبارات جمعیت هلال احمر

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جمعیت هلال احمر در عرصه بین الملل خوب درخشیده و این حاصل تلاش امدادگران و جوانان است.

سیدمحمد پاکمهر اظهار کرد: جوانان هلال احمر کشور برای امدادرسانی در حادثه های مختلف آماده هستند و این جمعیت پیش از این در افغانستان، سوریه و ترکیه حضور یافته و به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم برای کمک به جمعیت هلال احمر گفت: پیش از این بودجه این جمعیت از منابع تبصره ۱۳ تنها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود اما به برکت دولت سیزدهم اکنون این رقم به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

طرح تابستانی «شوق رویش» با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما