شناسهٔ خبر: 67364488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان: ترویج فرهنگ کتابخوانی وسیله‌ای برای مقابله با نبود تمرکز است

زنجان - ایرنا -استاندار زنجان گفت: با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن مطالعات و نداشتن تمرکز مقابله کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی آببر شهرستان طارم، ضمن تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت، اظهار داشت: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم چهارمین کتابخانه‌ای است که در ۲ سال گذشته افتتاح شده است.

افشارچی گفت: در کنار افتتاح کتابخانه‌های جدید چندین کتابخانه نیز به روز شده و تغییراتی در کارکرد کتابخانه‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتابخانه به یک مجموعه فعال و کارا تبدیل شده است و استقبال خوبی از برنامه‌ها می‌شود، افزود: نسل ما به سمت یک نسل کم‌عمق و غیر متمرکز حرکت می‌کند و شاهد نبود تمرکز در میان افراد هستیم چون افراد در فضای مجازی از یک پست به سمت پستی دیگر می‌روند که در چند سال آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: تمرکز،امر بسیار مهمی است و انسان در حال حاضر از حالت تمرکز خود خارج می‌شود و آنچیزی که می‌تواند با عدم تمرکز مقابله کند کتاب است.

وی با اشاره به تأسیس چهار کتابخانه در دو سال اخیر در استان زنجان، عنوان کرد: کتابخانه هلال احمر که به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تحویل شده به یک مکان مجهز و شیک تبدیل خواهد شد و در روستاها نیز از مکان های متروکه برای تبدیل به کتابخانه استفاده می‌کنیم.

نظر شما