شناسهٔ خبر: 67363863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

استاندار زنجان خبر داد؛

افتتاح ۴ کتابخانه در زنجان طی دو سال گذشته

زنجان- استاندار زنجان گفت: طی دو سال گذشته تعداد چهار کتابخانه عمومی در سطح استان افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی ظهر سه‌شنبه در جریان افتتاح کتابخانه شهید رئیسی طارم با اشاره به تأسیس چهار کتابخانه در دو سال اخیر در استان زنجان اظهار کرد: کتابخانه هلال احمر که به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اعطا شده به یک مکان مناسب و با کیفیت تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت سیزدهم توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است، اضافه کرد: در همین راستا در روستاها نیز از مکان‌های متروکه برای تبدیل به کتابخانه استفاده خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه کتابخانه یک محل فرهنگی تاثیرگذار است، گفت: حضور کودکان و نوجوانان در این مکان کمک به جامعه خود و بشریت است و با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن و عدم تمرکز مقابله کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم چهارمین کتابخانه‌ای است که در دو سال گذشته افتتاح شده است، افزود: این اقدامات توسعه‌ای در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه اقدامات فرهنگی و سایر برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه گفت: کتابخانه به یک مجموعه اکتیو و کارا تبدیل شده و استقبال خوبی از برنامه‌ها می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسل ما به سمت یک نسل کم‌عمق و غیر متمرکز حرکت می‌کند و شاهد عدم تمرکز هستیم، افزود: انسان در فضای مجازی از یک پست به سمت پستی دیگر می‌رود و در چند سال آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

افشارچی با بیان اینکه جامعه هدف کتابخانه به اینگونه است که هر کسی در این جامعه هدف می‌گنجد و هرکسی می‌تواند از برنامه‌های آن استفاده کند، ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه نقطه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: تمام تلاش دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بکار گرفته شده است که در این راستا شاهد بهره برداری از پروژه های مختلفی هستیم که سالیان طولانی نیمه تمام مانده بود.

نظر شما