شناسهٔ خبر: 67364183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

پروژه‌های دارای ۱۸ سال قدمت در دولت سیزدهم افتتاح شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برخی از پروژه‌های دارای ۱۸ سال قدمت در دولت رئیسی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مهدی رمضانی امروز سه‌شنبه -پنجم تیر- در آئین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) اظهار کرد: اخلاص بارزترین خصوصیت شهید رئیسی است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم خدمات متعددی در کشور انجام شد، اضافه کرد: یکی از خدمات ارزنده دولت سیزدهم افزایش فضاهای فرهنگی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در هیچ دولتی این حجم از اهتمام به فرهنگ توسط دولت وجود نداشت، افزود: هیچ دولتی این حجم از توجه به شبکه کتابخانه‌ای نداشتند و در سفرهای استانی نیز مصوبه می‌دادند.

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های افتتاحی در دولت سیزدهم قدمت ۱۸ ساله داشت، اضافه کرد: خوشبتختانه فضای خوبی در توسعه کتابخانه‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در این دولت به صورت جدی پیگیری می‌شود، بحث آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی است تا توسعه کتابخانه‌ها مبتنی بر دسترسی باشد، اضافه کرد: پیش از این گاه کتابخانه‌ها بدون توجه به دوری و نزدیکی به سایر کتابخانه‌ها، نیاز منطقه و تراکم جمعیت، احداث اضافه می‌شد.

رمضانی با اشاره به تلاش این نهاد برای ایجاد کتابخانه در شهرهای مختلف گفت: امروز کتابخانه در دنیا مجموعه فرهنگی-اجتماعی محسوب می‌شود و باید همت بیشتری در ساخت آنها داشته باشیم.

در ادامه این نشسست محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: امروز سه کتابخانه عمومی در استان زنجان افتتاح شد.

محمد رضاخانی افزود: در شهرستان طارم پنج کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار وجود دارد، کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌اله رئیسی شهر آب‌بر به عنوان مجهزترین و به روزترین کتابخانه شهرستان طارم، دومین کتابخانه شهر آب‌بر است که به نام شهید جمهور نام گذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه خادم الرضا آیت الله رئیسی اولین کتابخانه در شهر آببر پس از تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که به جمعیت بالای هشت هزار نفر خدمات ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت هزار و ۳۲۴ متر و زیربنای ۹۱۵ متر مربع در دو طبقه ساخته شده و با رویکردی نوین دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی و نشریات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: این کتابخانه از لحاظ طراحی و معماری یکی از بهترین و زیباترین کتابخانه‌های استان زنجان و کشور است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در موقعیت خوبی از شهر آب‌بر قرار گرفته و مردم این شهر دسترسی آسانی به آن دارند.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی دارای ۲ سالن مطالعه مجزا و بخش کودک طراحی شده و مخزنی با ظرفیت ۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.

رضاخانی با بیان اینکه برای آماده‌سازی کتابخانه از به روزترین امکانات استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بخش دیگر نیز توسط بنیاد آموزشی قلم‌چی تأمین شده است.

نظر شما