شناسهٔ خبر: 67364485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبرداد؛

افتتاح سه پروژه مهم کتابخانه‌ای همزمان با عید غدیر در استان زنجان

زنجان-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌اله رییسی شهر آب‌بر به عنوان مجهزترین و به روزترین کتابخانه شهرستان طارم در عید سعید غدیر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضاخانی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌اله رئیسی شهرستان طارم گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت هزار و ۳۲۴ متر و زیربنای ۹۱۵ متر مربع در دو طبقه ساخته شده و با رویکردی نوین دارای بخش های مختلفی چون مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی و نشریات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در آیین افتتاح این کتابخانه، گفت: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهر آب‌بر اولین ساختمان مستقل کتابخانه در مرکز شهرستان طارم است که در طراحی آن ویژگی‌های کتابخانه‌های مدرن رعایت شد.

رضاخانی افزود: این کتابخانه از لحاظ طراحی و معماری یکی از بهترین و زیباترین کتابخانه‌های استان زنجان و کشور است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز در موقعیت خوبی از شهر آب‌بر قرار گرفته و مردم این شهر دسترسی آسانی به آن دارند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم کتابخانه‌های عمومی آماده افتتاح را هرچه زودتر افتتاح کنیم تا مردم در تابستان و فصل اوقات فراغت بتوانند از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنند، ادامه داد: کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی دارای ۲ سالن مطالعه مجزا و بخش کودک طراحی شده و مخزنی با ظرفیت ۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.

رضاخانی با بیان اینکه برای آماده‌سازی کتابخانه از به روزترین امکانات استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و بخش دیگر نیز توسط بنیاد آموزشی قلم‌چی تامین شده است.

وی افزود: در شهرستان طارم پنج کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار وجود دارد، کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌اله رئیسی شهر آب‌بر به عنوان مجهزترین و به روزترین کتابخانه شهرستان طارم، دومین کتابخانه شهر آب‌بر است که به نام شهید جمهور نام گذاری شده است.

نظر شما