شناسهٔ خبر: 67362691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ماکرون در خصوص احتمال وقوع جنگ داخلی در فرانسه هشدار داد

با نزدیک شدن دور اول انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور اروپایی هشدار داده است در صورت پیروزی احزاب‌ راست‌افراطی و چپ افراطی، احتمال وقوع «جنگ داخلی» وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛  امانوئل ماکرون روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه با پادکست «نسل‌ها، خودتان انجام دهید»، تصریح کرد که حزب چپ افراطی «فرانسه راست قامت» و حزب راست افراطی «اجتماع ملی» هر دو، سیاست‌های تفرقه‌اکنانه‌ای را دنبال کرده‌اند که به تنش‌ها در بین جوامع دامن زده است.


وی ادامه داد که پاسخ راست افراطی‌ها به ناامنی، «موجب نارضایتی افراد نسبت به مذهب و اصل خود می‌شود و بنابراین افراد را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد».
ماکرون تصریح کرد که چپ افراطی به رهبری «ژان لوک ملانشن»، نوعی تفرقه را با اهداف انتخاباتی ترویج می‌دهد که «آن نیز جنگ داخلی را ترویج می‌دهد زیرا مردم را نسبت به مذهب و گروههای قومی ناراضی می‌کند».


حدود دو هفته پیش، در پی شکست سنگین حزب حاکم فرانسه در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، ماکرون مجبور شد مجمع ملی فرانسه (پارلمان) را منحل کند و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برای تعیین سرنوشت فرانسه کرد.


این اقدام ماکرون در واکنش به شکست سنگین حزب رنسانس ماکرون در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در مقابل حزب راست‌گرای «اجتماعی ملی» (RN) صورت گرفت.
دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه برای تعیین دولت جدید، در تاریخ 30 ژوئن (10 تیر) برگزار می‌شود و دور دوم برای هفتم ژوئیه (17 تیر) برنامه‌ریزی شده است.


نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب اجتماع ملی احتمالاً با 35 درصد در دور اول انتخابات پارلمانی پیروز می‌شود و حزب فرانسه راست قامت با 27 درصد در جایگاه دوم و حزب رنسانس ماکرون نیز با 19 درصد در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت.


در روزهای گذشته، متحدان رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داده‌اند در صورت پیروزی راست‌افراطی‌ها و چپ افراطی‌ها، فرانسه در معرض خطر آشفتگی اقتصادی قرار می‌گیرد./ فارس

نظر شما