شناسهٔ خبر: 67264907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ماکرون: «اکثریت خاموشِ» فرانسه مخالف افراط‌گرایان هستند

رئیس جمهور فرانسه مدعی است که در این کشور «اکثریت خاموش» مخالف هرج‌ومرج ناشی از مواضع احزاب افراطی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به‌رغم نظرسنجی‌ها که از پیشتازی راست‌های ‌افراطی در انتخابات پارلمانی این کشور حکایت دارد، مدعی است که در فرانسه اکثریت خاموش مخالف هرج و مرج ناشی از سیاست‌های افراطی هستند!

 

براساس نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود که حزب راست‌افراطی «رالی ملی» که مارین لوپن، رهبر اپوزیسیون فرانسه رهبری آن را برعهده دارد، ۳۲.۷ درصد آراء را در انتخابات پارلمانی این کشور از آن خود کند. همچنین براساس نظرسنجی بلومبرگ حزب چپ‌گرای «جبهه مردمی نوین» احتمالا ۲۶.۳ درصد آراء را کسب خواهد کرد و حزب ماکرون(رنسانس) و سایر متحدانش در تعقیب آنها هستند.

 

ماکرون درباره انحلال مجمع ملی فرانسه پس از شکست حزب متبوعش در انتخابات پارلمان اروپا، گفت که اگر خواستار برگزاری انتخابات نمی‌شد، فرانسه وارد «هرج و مرج» می‌شد.

 

وی گفت: بدون انحلال پارلمان، آشوب به پا می‌شد. سخت‌ترین، جدی‌ترین و البته مسئولانه‌ترین تصمیم را گرفتم.

 

رئیس جمهور فرانسه همچنین با اذعان به ضربه خوردن پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمان اروپا و همچنین اقرار به ارتکاب اشتباهات «زیاد»، افزود: اکثریت خاموش رای‌دهندگان مخالف سیاست‌های افراطی هستند.

 

احتمال اینکه حزب رالی ملی دولت بعدی فرانسه را تشکیل دهد، تشکیلات سیاسی این کشور را متشنج کرده و بازارهای مالی را به تکاپو انداخته است. انتخابات دو مرحله‌ای پارلمان فرانسه ۳۰ ژوئن(۱۰ تیر)و هفتم جولای(۱۸ خرداد)برگزار خواهد شد./ مهر

نظر شما