شناسهٔ خبر: 67421497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

باقی ماندن ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نصب ۴ سانتریفیوژ جدید در پایگاه فردو توسط ایران و واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به عملکرد ضعیف در مناظره تلویزیونی اخیر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از عملکرد ضعیف در مناظره تلویزیونی شامگاه پنجشنبه با رقیب جمهوری‌خواه خود، تأکید کرد که به مبارزه انتخاباتی ادامه می‌دهد و در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد.

- فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای مدعی سرنگونی هفت پهپاد انصارالله یمن شد.

- خبرگزاری فلسطینی وفا از شهادت دو کودک فلسطینی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در محله یرموک غزه خبر داد.

- دو مقام آمریکایی گفتند که دولت این کشور از زمان آغاز جنگ در غزه، محموله‌های انبوه مهمات شامل بیش از ۱۰ هزار بمب دو هزار پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر به اسرائیل ارسال کرده است.

- شبکه «المانیتور» طی گزارشی به پوشش انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخت.

- سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره موضوعات مورد اهتمام طرفین و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها رایزنی و تبادل نظر کرد.

-سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی در خصوص آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

-‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران تاکنون چهار خوشه از هشت خوشه سانتریفیوژهای پیشرفته آی‌آر-۶ که در اوایل ماه جاری میلادی وعده راه‌اندازی سریع آنها را داده بود، در پایگاه فردو نصب کرده است.

-‌ گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) اعلام کرد که ایران همچنان در فهرست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما