شناسهٔ خبر: 67357907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منازعه کلامی نمایندگان نامزدها در نخستین مناظره انتخاباتی اردبیل

اردبیل- ایرنا- نخستین مناظره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل با حضور روسای ستادها و نمایندگان نامزدهای این دوره از انتخابات برگزار شد و در جریان آن، افراد حاضر به منازعه کلامی، تشریح اهداف و برنامه‌های کاندیدای مورد حمایت خود و نیز پاسخگویی به سوالات انتخاباتی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مناظره که عصر روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر اردبیل و با هماهنگی بسیج دانشجویی استان اردبیل برگزار شد، حجت الاسلام حسین نوری رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، جواد زنجانی رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، جواد انزابی رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی و حجت الاسلام مهدی نوروزی رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف حاضر شده و هر کدام به قید قرعه به یک سوال ملی و یک سوال استانی پاسخ دادند و در نوبت بعد از پاسخ این دو نوع سوال، هر کدام از روسای این ستادها، به نقد دیدگاه شرکت کنندگان در مناظره پرداختند.

در این مناظره که با مشارکت خیل زیادی از جوانان و اعضای ستادهای چهار نامزد شرکت کننده در مناظره برگزار شد، در بخش پایانی، هر کدام از روسای ستادهای شرکت کننده به طرح دیدگاه خود در خصوص روند سیاسی کشور و فرایند رقابت انتخاباتی هشتم تیرماه پرداختند.

در این مناظره، ابراهیم افضلی فرد رییس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی و مصطفی کریمی رییس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی حضور نیافتند و به گفته مجری، هر دو به صورت کتبی انصراف خود را از حضور در این مناظره اعلام کردند.

مخالف مسدودسازی فضای مجازی هستیم

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اردبیل با اعلام مخالفت کاندیدای مورد حمایت خود با سیاست مسدودسازی فضای مجازی، مساله فضای مجازی را امری فرهنگی خواند و گفت: ۱۳۰ دستگاه متولی امور فرهنگی کشور در این باره مسئولیتی دارند که باید به آن عمل کنند.

حجت الاسلام حسین نوری با تاکید بر لزوم انتقال بار اصلی فضای مجازی بر بستر شبکه ملی افزود: ما نباید فضای مجازی را در اختیار دیگران قرار دهیم و تاکید داریم که این فضا نباید در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی ضمن تایید لزوم فعالیت و استفاده امن و همگانی از بستر فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی باید به شکل مدیریت شده استفاده شود تا مردم نیز به صورت امن از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با بیان این که ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید نگاه اسلامی در همه جا ساری و جاری باشد، اظهار کرد: نگاه ما به فضای مجازی همان نگاه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابراهیم رییسی است.

انتقاد رییس ستاد پزشکیان از روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل نیز در این مناظره در پاسخ به سوال روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، این اصل را در راستای تقویت اقتصاد مردمی و غیردولتی سازی بیت المال عنوان کرد و گفت: در اجرای این اصل قانون رعایت نشده و بیت المال و اموال عمومی مردم در اختیار مجموعه‌های خصولتی قرار گرفت.

جواد زنجانی با انتقاد از روند اجرای این اصل قانون اساسی در دولت‌های گذشته افزود: دکتر پزشکیان که شخصیتی غیررانتی بوده و بر این گونه امور حساسیت زیادی دارد، معتقد است که به جز بخش بهداشت و درمان و آموزش عمومی، همه امور غیرحاکمیتی و مدیریت کشور قابلیت خصوصی‌سازی را دارد و این کار باعث تقویت و پویایی اقتصاد و تحرک مثبت بخش خصوصی و کوچک و چابک سازی دولت می‌شود.

وی خواستار اصلاح روند اجرا و نظارت پس از واگذاری اموال بیت‌المال پس از خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شد و اظهار کرد: در فرایند واگذاری، اغلب کارگران و کارمندان این مجموعه‌های واگذار شده آسیب می‌بینند در حالی که این روند باید با نظارت دقیق انجام شود.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل همچنین کشت و صنعت مغان را تجربه‌ای ناموفق در واگذاری خواند و گفت: این واگذاری به خاطر حمایت نکردن مجموعه‌هایی خارج از دولت و حاکمیت لغو شد ولی واگذاری‌هایی مانند مخابرات و برخی شرکت‌های مهم با حجم سرمایه بالا که چندان هم موفق نبوده، مورد اعتراض واقع نشد.

عزت، حکمت و مصلحت، چارچوب اصلی سیاست خارجی ایران باشد

رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در استان اردبیل در پاسخ به سوال برنامه های سیاست خارجی این نامزد انتخاباتی، عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل مهم و چارچوب اصلی سیاست خارجی ایران عنوان کرد و گفت: این سه اصل بر اساس آموزه‌های دینی و راهبرد رهبر انقلاب اعلام شده و تمام مسئولان و جناح‌ها و باید مجری تحقق آن باشند.

جواد انزابی با بیان این که برنامه‌های امیرحسین قاضی زاده هاشمی بر این سه اصل استوار شده است، افزود: نامزد مورد حمایت ما که برنامه دولت احتمالی خود را ادامه دهنده راه دولت شهید رییسی اعلام کرده، با نگرش و توجه به کشورهای منطقه را همانند آن شهید والامقام در راستای سیاست خارجی خواهد قرار خواهد داد.

وی حل مشکلات با همسایگان و توجه به توان منطقه‌ای را منطق اصلی سیاست خارجی امیرحسین قاضی زاده هاشمی اعلام کرد.

تحریم تنها مولفه ضعف اقتصاد کشور نیست

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل در پاسخ به سوال چگونگی سیاست خارجی دولت احتمالی این نامزد انتخاباتی گفت: قالیباف وزارت امور خارجه را به اندازه نصف بدنه دولت خود می داند و بر لزوم مذاکره برای رفع تحریم از موضع قدرت تاکید ویژه دارد.

حجت الاسلام مهدی نوروزی با بیان این که تحریم تنها مولفه ضعف اقتصاد کشور نیست، افزود: برای رفع تحریم باید تمام بدنه نظام اعم از مجلس، شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلح نظام، دولت و رهبری هماهنگ عمل کنند تا قدرت واقعی کشور را در میز مذاکره نشان دهند.

وی آزادی برخی زندانیان سیاسی در خارج را نشان دهنده توفیق دولت شهید رییسی در ای زمینه دانست و بیان کرد: برای مذاکره، زیرساخت و مقدمه ای لازم است که اگر رعایت شود، می توان با قدرت و توانمندی و با بهره گیری از توان بازدارندگی قوای نظامی، در اوج عزت به مذاکره پرداخت.

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل همچنین با بیان این که «مرگ بر اسرائیل گفتیم و اسرائیل را با موشک زدیم و تحریم هم نشدیم»، اظهار کرد: ما با اقتدار نظامی راه مذاکره را باز می کنیم و با در دست داشتن توان و تاثیر منطقه‌ای و نیروهای محور مقاومت، با قدرت بر سر میز مذاکره می نشینیم.

وی مذاکره و ارتباط با کشورهای همسایه را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: در دولت قالیباف، همسایگان در اولویت مذاکره و رفع مشکلات و توسعه مناسبات خواهد بود.

منازعه کلامی نمایندگان نامزدها در نخستین مناظره انتخاباتی اردبیل

واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی چپاول اموال ملت بود

بخش دوم این مناظره به نقد سخنان روسای ستادهای رقیب اختصاص یافته بود که در این بخش، رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اردبیل در این بخش، نگارش طومار ۲۰ هزار نفری برای ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان را نشان دهنده عدم رضایت مردم از این واگذاری مساله دار خواند.

حجت الاسلام حسین نوری با چپاول خواندن واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی افزود: با مداخله شهید رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه، این واگذاری ابطال شد.

وی با ادعای چپاول ۷۰۰ راس دام سنگین و بسیاری از اموال کشت و صنعت مغان در زمان واگذاری به بخش خصوصی بیان کرد: امروز باید بپرسیم که در زمان واگذاری کشت و صنعت، این بنگاه، آباد شد یا نابود شد؟ و امروز هم می گوییم که نباید اجازه دهیم چپاولگران کشت و صنعت مغان بر امور کشور و استان مسلط شوند.

ای کاش همیشه انتخابات برگزار شود

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل در نقد سخنان دیگر حاضران در این مناظره، با نادرست خواندن سیاست فیلترینگ فضای مجازی و وجود رانت در این عرصه، فروشندگان فیلترشکن را بهره‌مندان این اقدام خواند و گفت: ای کاش همیشه انتخابات برگزار شود تا برخی افراد مخالفت خود را با مسدودسازی فضای مجازی و اینترنت اعلام کنند.

جواد زنجانی با اعلام مخالفت خود و دکتر پزشکیان با سیاست حجاب اجباری و در نقد ادعای ناکام بودن برجام بیان کرد: تمام بدنه حاکمیت باید همراهی می کرد تا برجام که نتیجه تلاش افراد مورد تایید و وثوق رهبری و در چارچوب سیاست های کلان نظام بود، به نتیجه برسد ولی برخی افراد برای عدم توفیق دولت روحانی با کارشکنی، کاری کردند که سالانه در پی خروج ترامپ از برجام، ۱۲۰ میلیارد دلار از سفره مردم کم می شود.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل عزت، حکمت و مصلحت را سیاست درست و راهبردی کشور در مناسبات خارجی عنوان کرد و با دولت اقلیتی خواندن دولت‌های احمدی‌نژاد و شهید رییسی گفت: در این دو دولت، کشور به خاطر شعارزدگی، انزوا، تنش و تحریم تضعیف شد و به اهداف سیاست خارجی خود نرسید.

دیپلماسی ما باید عزتمندانه باشد

رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اردبیل نیز در این بخش از مناظره گفت: ما باید دیپلماسی التماسی را کنار گذاشته و به دیپلماسی عزتمندانه روی بیاوریم و اگر بنای دیپلماسی بر اساس عزت مصلحت و حکمت باشد، نباید خواسته یک طرف بر طرف دیگر تحمیل و تکلیف شود، در غیر این صورت، هر توافقی به دست آید، فایده‌ای نخواهد داشت.

جواد انزابی مساله حجاب را مساله‌ای دینی و مبتنی بر آیات قرآن خواند و افزود: سخنان کسی که می گوید من با حجاب اجباری مخالفم ولی خانواده ام حجاب دارند، معنایی ندارد و آن زمان حجاب معنا خواهد داشت که متولیان امر و جامعه در کنار مردم به الزامات آن پایبند باشند.

با نام خصوصی سازی بر اموال مردم مسلط شدند

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل در این بخش کارنامه دولت اصلاحات و اعتدال را در واگذاری اموال بیت المال به بخش خصوصی با نام خصوصی سازی را زیر سوال برد و گفت: آنها با نام خصوصی سازی بر بیت المال و اموال عمومی مردم مسلط شدند.

حجت الاسلام مهدی نوروزی واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را اقدامی بی اساس خواند و افزود: این مجتمع بزرگ باید به ۳۰ هزار جوان بیکار بومی واگذار می شد تا علاوه بر ادامه تولید، موجب اشتغال شود.

وی حجاب را امری دینی، عقلی و عرفانی خواند و بیان کرد: حجاب و پوشش انسان را رازآلود کرده و او را به موجودی مقدس تبدیل می کند و بر این اساس ما معتقدیم که خواهران و مادران محجبه ما مقدس هستند و تقدس آنها را حاضر نیستیم به هر بهانه‌ای بکشنیم.

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل با بیان این که کشور به اقتدار در همه ابعاد به خصوص در بعد نظامی نیاز دارد، اظهار کرد: عزت و اقتدار کشور ما با همه ابزار و تلاش به دست آمده و باید حفظ شود.


سخن آخر نمایندگان نامزدها در مناظره انتخاباتی اردبیل

بخش پایانی این مناظره به بیان آخرین مواضع روسای ستادهای انتخاباتی چهار نامزد اختصاص یافت و هر کدام از آنها به رغم تنش جزئی و همهمه حاضران در سالن در روند بیان دیدگاه خود، آخرین مواضع خود را بیان کردند.

لبخند زدن به دشمن و نعره زدن در داخل باید از مدیریت کشور برچیده شود


رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اردبیل در این بخش از مناظره با بیان این که کشور ۳۲ سال در دست یک طیف سیاسی خاص بوده است، گفت: دولت شهید رییسی کارهای بر زمین مانده دولت های قبل از جمله عضویت در پیمان شانگهای و بریکس را با وجود تحریم و ملحق نشدن کشور به اف.ای.تی.اف به سرانجام رساند.

حجت الاسلام حسین نوری افزود: نگاه لبخند زدن به دشمن و نعره زدن در داخل باید از مدیریت کشور برچیده شود و نگاه همه به توانمندی داخلی باشد و دولتی سر کار نیاید که صبح جمعه متوجه برخی اتفاقات مهم در کشور شود و همیشه پای کار باشد.

وی بیان کرد: ما نمی گذاریم که کشور به دوران عبرت برگردد چرا که مردم ادامه راه شهید رئیسی را می خواهند و رییس جمهوری می خواهند که به جای نشستن در اتاق شیشه ای، به میان کارگزان بیاید و میدان را متلاشی نکند.

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اردبیل همچنین گفت: ما هم به اسرائیل موشک زدیم و هم برای کشور اقتدار آفریدیم و این  راه را ادامه خواهیم داد.

همه برای کوبیدن یک کاندیدا به میدان آمده اند

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل وضعیت خود در این مناظره را نابرابر و مشابه وضعیت دکتر پزشکیان در صدا و سیما خواند و گفت: همه اینها برای کوبیدن یک کاندیدا به میدان آمده اند.

جواد زنجانی با بیان این که چرا از پزشکیان نمی توانید بگویید و چرا نمی توانید هیچ اتهامی به او بزنید؟ افزود: چون حتی با ادبیات هجومی شما هم او مشکلی ندارد و با وجود این حجم تخریب، ممکن است دکتر پزشکیان از سوی مردم انتخاب شود و به همین علت چرا وجهه او را تخریب می کنید؟

وی با رد ادعای واگذاری حقابه مغان به آذربایجان شرقی از سوی دولت روحانی بیان کرد: حقابه مغان در زمان دولت احمدی نژاد و توسط رحیمی معاون اول او و علی نیکزاد استاندار وقت واگذار شد.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل ضافه کرد: مخالفان و منتقدان دکتر پزشکیان وجود بیماری کرونا را انکار می کردند و پس از رسیدن سطح ابتلا و تلفات به حد غیرمتعارف و وقتی که دولت روحانی در حال خرید واکسن بود، با واردات واکسن مخالفت کردند و واکسن های خریداری شده را به بهانه تولید در داخل آنقدر در گمرگ معطل کردند تا توزیع آن در زمان دولت روحانی اتفاق نیفتد و عاقبت خود توزیع کرده و در کارنامه خود نوشتند.

وی با برشمردن احداث مراکز مهم درمانی در دوره خدمت دولت اصلاح و اعتدال در استان اردبیل و با رد ادعای مخالفان خود در خصوص خدمات دو دولت در این زمینه گفت: ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت بوده و ۷۰ درصد ان در اختیار مجموعه های وابسته به برخی افراد و جریانهای سیاسی دارد و به علت حاکمیت این وضعیت، پنج دهک جمعیتی کشور به زیر خط فقر افول کرده است.

نگاه دکتر پزشکیان به مساله زن و حجاب غربگرایانه است

رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اردبیل نیز نگاه دکتر پزشکیان به مساله زن و حجاب را غربگرایانه خواند و گفت: این نوع نگاه غربی در مساله جنایات غزه و فلسطین که موجب کشتار کودکان و زنان می شود، سکوت کرده است.

جواد انزابی بیان کرد: در مناظره و مباحث انتخاباتی نباید حرف بیگانگان را تکرار کنیم و سخن آنها را تایید کنیم.

وی مسیر مردم را مشخص مبتنی بر راه شهید رئیسی دانست و افزود: شرکت مردم در پای صندوق های رای بسیار مهم است و مردم در روز هشتم تیرماه به خوبی ظاهر خواهند شد.

پاسخ به سوالات استانی در میانه نقد مواضع روستای ستادهای رقیب

بخش دوم این مناظره به طرح سوالات استانی اختصاص یافت ولی افراد حاضر کمتر به موضوع سوال پرداخته و بیشتر به نزاع کلامی و گفتمانی پرداختند و دیدگاه های خود را در خصوص مواضع طرف‌های دیگر بیان کردند.

حجاب اصل دینی است/ ناموس مردم را به حراج نگذارید


رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اردبیل در ادامه این مناظره با ردیف کردن پرونده فساد و با نام بردن از نزدیکان دولت روحانی و متهم کردن آنها به فساد گفت: کشور ۳۲ سال در اختیار کسانی بوده که امروز در ستاد دکتر پزشکیان جمع شده اند.

حجت الاسلام حسین نوری حجاب را اصل دینی خواند و خطاب به پزشکیان و حامیان او بیان کرد: چرا می خواهید ناموس مردم را به حراج بگذارید؟

وی با بیان این که حقابه مغان را دولت قبل به آذربایجان شرقی واگذار کرد و به این طریق حق استان اردبیل در این زمینه پایمال شد.

مرکزگرایی موجب تضییع حقوق استان اردبیل شده است

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل نیز در ادامه این مناظره، برچیدن سیاست مرکزگرایی را یکی از علل حضور دکتر پرشکیان در عرصه انتخابات برشمرد و گفت: مرکزگرایی و پیرامون ستیزی در سیاست گذاری کلان کشور سالها اجرا و موجب تضییع حقوق مناطقی مثل استان اردبیل شده است.

جواد زنجانی افزود: سالیان سال است که مدیران کلان کشوری از استانهای مرکزی کشور انتخاب می شوند و با سیاست گذاری نادرست، مناطق پیرامون کشور مانند استان اردبیل فراموش می شود و الان وقت ان است که مناطقی مانند این خطه نقش خود را در برچیدن این سیاست ایفا کنند.

وی سیاست های اقتصادی کشور را زیان‌ده خواند و برخی اقدامات را موجب ترویج ایران هراسی دانست.


رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان اردبیل ادامه داد: مخالف واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی بودیم ولی آنهایی که پس از واگذاری، موجب ابطال آن شدند، این بنگاه اقتصادی را به حیات خلوت خود تبدیل کردند و مدیریت این بنگاه عملا به عنوان پاداش انتخاباتی و رانت، دست به دست شد.

وی همچنین ظاهر مردم را باطن مسئولان کشور خواند و اضافه کرد: مردم از جچاب اجباری خون دل خورده اند و مسببان این وضعیت باید جوابگو باشند و بگویند که چرا چنین شده است و چه نقشی در این فرایند داشته اند و چرا در مساله ترویج فرهنگ حجاب به جای ارشاد، به زور متوسل می شوند؟
زنجانی با بیان این که فرزندان مردم نباید به بهانه حجاب در کوچه و خیابان کتک بخورند، اظهار کرد: ما برای مهربانی با مردم به میدان آمده ایم و آمده ایم که بحران ها کشور را به عقب نبرد. 

وی با بیان این که اقتدار حکومت و کشور از حضور مردم نشات می گیرد، گفت: اگر می خواهید به دنیا باج ندهید، باید مردم را در کنار حکومت حفظ کنید.

دولت جدید، باید توسعه متوازن و عدالت را محقق کند

رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اردبیل با ادعای این که عقب ماندگی استان اردبیل را دستاورد ۱۶ ساله دولت اصلاحات و اعتدال است، گفت: استان اردبیل کم برخوردار و نیازمند توسعه و خدمت است و مسببان این وضعیت نمی توانند و نباید دوباره بیایند و خدمت کنند.
جواد انزابی بیان کرد: در دوره خدمت آنها خیری ندیدیم و آنها با کم کاری ذائقه ما را تلخ کردند.
وی بیان کرد: باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که عدالت محور بوده و بر اساس آموزه های دینی و رهنمود بزرگان انقلاب توسعه متوازن و عدالت را محقق کند.

رییس ستاد انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی در استان اردبیل همچنین اظهار کرد: باید دولتی سر کار بیاید که در رشد متوازن حق استان اردبیل را محقق و ادا کند و سیاست قاضی زاده هاشمی همین است.

برای اجرای قانون حجاب، مبارزه با فساد و رانت خواری متوسل به قانون می شویم

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل نیز گفت: ما تنها برای اجرای قانون حجاب، جلوگیری و مبارزه با فساد، رانت خواری و ویژه‌خواری متوسل به قانون می شویم. 

حجت الاسلام مهدی نوروزی با برشمردن مشکلات بخش بهداشت و درمان استان اردبیل و به خصوص آب آشامیدنی استان اردبیل افزود: سیاست بهداشت و درمان و فساد در بخش درمانی بسیار زیاد است و به خاطر آن، با همکاری برخی پزشکان و پاراکلینیک‌ها برای بیماران هزینه تراشی می شود.

وی عدم پوشش بیمه ای مناسب، هزینه مالی زیاد برای دردهای ساده از سوی بیماران، فقدان قانون تامین اجتماعی جامع و نبود مراکز درمانی ارزان قیمت را از مشکلات حوزه درمان استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد:  دولت های اعتدال و اصلاحات در این زمینه کار نکردند ولی دولت قالیباف برای این بخش برنامه اجرایی دارد.

برای حل مشکلات کشور باید برنامه و راه حل داشته باشیم

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل با بیان این که برای حل مشکلات کشور باید برنامه و راه حل داشته باشیم، گفت: زمان آن گذشته است که هر کسی صدایش را بلند کرد، به او رای دهیم چرا که عصر، عصر عقلانیت است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی افزود: ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و به انسجام داخلی نیاز داریم و بر این اساس، دو قطبی سازی را اقدامی غلط می دانیم و معتقدیم که برای اداره کشور، ثبات، عقلانیت و انسجام لازم است.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات تمام گرایش‌های سیاسی نامزد دارند ولی نامزدی حضور یافته که برای اداره کشور برنامه‌ای ندارد و در جواب هر سوال می گوید؛ «نمی دانم و باید کارشناس جواب دهد» در حالی که این نوع نگاه، کشور را به مشکل می اندازد.

رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اردبیل اظهار کرد: «نمی دانم، نمی شود و نمی توانم» را شعار رقیب انتخاباتی ماست ولی نمی دانیم با این نگاه، او برای چه چیزی وارد عرصه شده و ظاهرا تنها هدف او افزایش مشارکت در انتخابات است که ما هم از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فعالیت انتخاباتی این نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنها توسط وزارت کشور آغاز شده و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و همانند مردم سایر مناطق ایران در روز جمعه هشتم تیرماه با حضور در یکهزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا به پای صندوق‌های رای می روند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور به پای صندوق رای می‌روند.

نظر شما