شناسهٔ خبر: 68582184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فلای دبی به کرمان آمد

برقراری خط پروازی کرمان - دبی / طلسم ۱۰ ساله پروازهای خارجی فرودگاه کرمان شکست

عصر امروز اولین خط پروازی کرمان -دبی پس از ١٠ سال مجددا برقرار و فرودگاه بین المللی کرمان از این طریق به مقاصد پروازی ١٢٠ کشور جهان متصل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ طی مراسمی با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، مدیر کل میراث فرهنگی، رییس اتاق بازرگانی و مدیر کل فرودگاه های استان کرمان، سرانجام پس از وقفه ای ١٠ ساله مجددا اولین خط پروازی  بین المللی فرودگاه بین المللی کرمان (به غیر از مقاصد زیارتی شامل عراق و عربستان) که امروز با نشستن پرواز “بویینگ ٧٣٧ مکس “ شرکت فلای دبی از مبدا شهر دبی امارات متحده عربی در فرودگاه کرمان به زمین نشست، برقرار شد.

بر اساس این گزارش با راه اندازی این خط پروازی، استان کرمان از طریق فرودگاه دبی به مقاصد  پروازی ١٢٠ کشور جهان و ١٥٠ فرودگاه بین المللی در سطح ٥ قاره جهان متصل شد.

راه اندازی این خط پروازی که با استقبال خوب تجار و مردم روبرو شده است، می تواند تاثیر مهمی در مناسبات تجاری و بازرگانی، توریسم و گردشگری،مباحث درمانی ، تحصیلی و توسعه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد.

توسعه پروازهای بین المللی مسافری و باری فرودگاه کرمان می تواند با توجه به پتانسیل های موجود، نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی استان کرمان و توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور دارای بیشترین آثار تاریخی ثبت جهانی در یونسکو می باشد که این اقدام می تواند در رونق یافتن صنعت توریسم و ارزآوری برای کشور موثر باشد.

نظر شما