شناسهٔ خبر: 67356847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک:

جشن‌های خیابانی بیانگر قدرت سیاسی شیعه است

شقایق ابراهیمی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: جشن‌های خیابانی بیانگر قدرت سیاسی شیعه است.

صاحب‌خبر -

پیمان عین القضاتی ۴ خرداد در نشست خبری مهمانی بزرگ عید غدیر اراک اظهار کرد: رویکرد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک، احیای مناسک مذهبی و آیین‌های سنتی است.

وی ادامه داد: بعد از کزونا و جریان اغتشاشات شاهد فاصله بین نسلی هستیم و برگزاری آیین‌های سنتی نیز کاهش یافت، لذا باید به روشی، فاصله فرهنگی بین نسلی ایجاد شده از بین برود و باید به بازتولید آیین ها و مناسک ملی و مذهبی دست زد.

وی اضافه کرد: در این راستا جشن‌های خیابانی و مراسمات خانوادگی با حضور مردم به منظور بازتولید مراسم‌های مذهبی در دستور کار قرار دارد.

عین القضاتی بیان کرد: در شورا برنامه‌ریزی شده برنامه‌ها محله محور و مسجدمحور باشد. در ۲۰ محله با اولویت محله‌های کم برخوردار جشن های محله‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: بید مکانی برای رخدادهای آیینی شهر نیز در نظر گرفته شود که خیابان محسنی به علت قدمت تاریخی و دارا بودن ده‌ها مسجد و بازار شهر اراک، به عنوان خیابان آیینی انتخاب شده تا جشن‌ها و رخدادها را برگزار کند.

عین القضاتی تصریح کرد: جشن غدیر کارکردهای متفاوتی دارد و یکی از مهمترین کارکردها به نمایش گذاشتن بیعت مجدد مردم با امامت و ولایت است و حضور مردم در این مراسمات شکوه قدرت و ساز و برگ شیعه را به نمایش می‌گذارد. جشن‌های خیابانی بیانگر قدرت سیاسی شیعه است و برای برپایی این جشن‌ها تمام هزینه‌ها از سوی مردم تامین می‌شود.

پیش بینی بیش از ۵۰ عنوان برنامه عیدغدیر توسط شهرداری

داوود قربانی رییس شورای شهر اراک نیز گفت: در مجموع در راستای برگزاری جشن غدیر در شهر اراک بیش از ۵۰ عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در بیش از ۵۰ نقطه شهر پیش بینی شده است.

قربانی با بیان اینکه اقدامات با کمک سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رقم می خورد بیان کرد: برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در خیابان محسنی با حضور ۱۰۰ غرفه و نورافشانی در شب عید و فضاسازی غرفه‌های خیابان محسنی، تهیه پرچم ویژه کودکان و خانواده‌های شرکت کننده و ... نیز صورت خواهد گرفت.

تدارک ۱۰۰ غرفه در مهمانی کیلومتری غدیر اراک

هادی ساجدی، دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر نیز بیان کرد: برای ششمین سال متوالی مجمع مردمی اکرام غدیر توانست طرح اطعام علوی را در ۱۱۰ نقطه از اراک رقم بزند.

وی ادامه داد: امسال حدود ۵۸۵ دیگ نذری معادل ۱۷۰ هزار پرس غذا در اراک پخت می‌شود که غذاهای پخته شده قرار است در همان محله و مجموعه توزیع شود.

ساجدی بیان کرد: حدود ۵۰ غرفه پذیرایی، ۲۵ غرفه فرهنگی، ۱۰ غرفه خدمات پزشکی و درمانی، ۵ غرفه ورزشی و ۲۰ غرفه ترکیبی فرهنگی و پذیرایی برای فردا تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۰ صبح روز عید غدیر، ۱۰۰ غرفه پیش بینی شده تحویل داده می‌شود و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ جشن غدیر در خیابان محسنی برگزار خواهد شد. تقریبا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این ۱۰۰ مجموعه هزینه می‌شود.

ساجدی بیان کرد: در کنار مهمانی کیلومتری، سه پویش صاحبخانه‌های علوی، در پناه مولایم علی ویژه نوزادانی که روز عید غدیر متولد می شوند و پویش به عشق علی به منظور توزیع غذا به کارگران فصلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما