شناسهٔ خبر: 67356218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر اراک:

برگزاری جشن عید غدیر در بیش از ۵۰ نقطه شهر اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری جشن عید غدیر در بیش از ۵۰ نقطه شهر اراک در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، داوود قربانی عصر امروز دوشنبه چهارم تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی اقدامات خوبی در سطح شهر انجام می‌شود و به خوبی انعکاس پیدا می‌کند، موجب امید آفرینی در شهروندان می‌شود.

وی افزود: انجام اقدامات خوب موجب افزایش امید در شهروندان می‌شود زیرا در کنار این مهم حس تعلق مردم نسبت به مجموعه شهر، محله و مکان زندگی خود نیز افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری جشن عید غدیر در بیش از ۵۰ نقطه شهر اراک در حال برگزاری است.

قربانی با اشاره به اقداماتی که شهرداری برای عید بزرگ غدیر در اراک در دست اجرا دارد گفت: برگزاری جشن محله‌ای مریدان آقا امیرالمومنین را در چند روز گذشته در حال انجام است و تا ششم تیر ادامه دارد.

وی از برپایی ۶۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر خبر داد و افزود: این مهم مورد توجه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار گرفته و اقلام مورد نیاز هم توسط سازمان به فعالین فرهنگی تحویل شده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: جشن‌هایی در مساجد این شهر برگزار می‌شود و سازمان فرهنگی برای اهدای جوایز در این جشن‌ها اقدام می‌کند.

قربانی از برگزاری جشن کودک و خانواده در پارک ملت و اهدای جوایز توسط سازمان فرهنگی شهرداری اراک خبر داد و گفت: این اقدام موجب ایجاد رضایت نسبی در میان شهروندان شده است.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار پرچم با نام مولا امیرالمومنین در سطح شهر اراک توزیع و نصب شده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه فضا سازی مساجد، نصب ۳۵ بنر در مساجد از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورا در روز عید غدیر است اظهار کرد: زیبا سازی عرشه پل‌ها و زیر گذرها، نواختن زنگ پهلوان با عنوان مقتدای همیشگی در زور خانه اراک که توسط شهرداری به بهره برداری رسید، انجام شده و پهلوانان عزیز شهر اراک در این مراسم حضور داشتند.

قربانی از برگزاری مسابقه قوی‌ترین مردان استان مرکزی ویژه کارگران شریف استان در سازمان فرهنگی خبر داد و افزود: ریسه کشی به متراژ ۲۲ هزار متر در معابر شهر اراک انجام شده که از نظر بصری و هم شور نشاط در سطح شهر مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات پرسنلی تحت عنوان جام مولای عرشیان و برگزاری اولین یادواره شهدای سادات در شهر اراک از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده عید غدیر است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: همچنین فضا سازی محیطی غدیر را در کنار فضا سازی انتخابات به تعداد ۴۵ استند تبلیغاتی و ۲۰ بیلبرد انجام شده است.

قربانی از نصب پنج تصویر با نام مولا علی (ع) و نصب ۱۰ عدد هولوگرام سه بعدی در معابر شهری خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در این شهر توسط سازمان فرهنگی شهرداری اراک انجام شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در خیابان محسنی اراک در روز عید غدیر با احداث ۱۰۰ غرفه از ابتدای خیابان برگزار خواهد شد و شاهد نور افشانی در شب غدیر خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: فضا سازی غرفه‌های خیابان محسنی با چاپ سه هزار متر بنر و برگزاری جشن ویژه کودکان کار که یک اقدام زیبا در سازمان فرهنگی است، گویای یک کار متمایز نسبت به برنامه‌های سنتی که انجام می‌شود، زیرا این عزیزان نیاز دارند که بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

قربانی با بیان اینکه توزیع پرچم مزین به نام امام علی علیه السلام ویژه کودکان، برگزاری جشن ویژه زندانیان در ندامتگاه شهر اراک امروز صبح انجام شده و پشتیبانی از ۱۵ جشن محله‌ای تا کنون صورت گرفته است.

طرح اطعام علوی در ۱۱۰ نقطه اراک اجرا می‌شود

دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر هم از اجرای طرح اطعام علوی برای ششمین سال در ۱۱۰ نقطه اراک با کمک هیأت‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی خبر داد.

هادی ساجدی اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰ مجموعه و شخص برای اجرای طرح اطعام علوی ثبت نام کردند.

وی افزود: خیابان محسنی با دلیل بافت تاریخی و وجود مساجد و خانه‌های قدیمی برای میهمانی کیلومتری در نظر گرفته شد.

دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر از برپایی ۵۰ غرفه پذیرایی، ۲۵ غرفه فرهنگی ،۱۰ غرفه خدمات پزشکی، پنج غرفه ورزشی و ۲۰ غرفه ترکیبی از ۱۰ صبح روز عید غدیر در خیابان محسنی خبر داد.

ساجدی با بیان اینکه جشن غدیر از ساعت ۱۵ آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد خاطر نشان کرد: دو جایگاه ویژه ذاکران، گروه سرود و رادیو غدیر، در میهمانی کیلومتری غدیر پیش بینی شده است.

نظر شما