شناسهٔ خبر: 67356608 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از حدود ۱۰ هزار واحد اقتصادی احیاء شده در دولت سیزدهم، ۴ هزار و ۶۲۷ واحد صنعتی بوده و از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۱۶ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته است.

صاحب‌خبر -

احیای بیش از ۴ هزار ۶۰۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی گفت: عمده دلایل رکود واحد‌های صنعتی شامل مشکلات حقوقی، کمبود نقدینگی، نبود تقاضای بازار، کمبود مواد اولیه، مشکلات مالکیتی و سهامداری بوده است.

وی افزود: ۳۳ درصد از این واحد‌ها از طریق واگذاری با مشارکت سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشته اند و با مجموعه اقدامات انجام شده شاهد روند کاهشی تعداد واحد‌های راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دولت سیزدهم بوده‌ایم.

مقیمی ادامه داد: احیاء و راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کنند و نوسازی و بازسازی صنایع، سه رویکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد هزار و ۳۰۱ واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشتند که احیای این واحد‌ها برای ۶۴ هزار و ۱۳۴ نفر شغل ایجاد کرده است همچنین ۲ هزار و ۱۴۳ طرح جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسید که اشتغال ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفری را به دنبال داشته است.

نظر شما