شناسهٔ خبر: 67365839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی مطرح شد؛

احیای 4627 واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم/ 116 واحد راکد صنعتی در سال 1403 به چرخه تولید بازگشتند شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در دولت سیزدهم 4627 واحد راکد صنعتی احیاء شده است و از ابتدای سال تاکنون نیز 116 واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استانداران، فعالان اقتصادی، صنعتگران و کارگران کارخانجات احیا شده، در محل وزارت کشور برگزار شد.

«فرشاد مقیمی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: سه حوزه احیاء و راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کنند و نوسازی و بازسازی صنایع سه رویکردمان است.

وی در ادامه افزود: با مجموعه اقدامات انجام شده شاهد روند کاهشی تعداد واحدهای راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی دولت سیزدهم بوده‌ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تاکید کرد: عمده دلایل رکود این واحدها از جمله مشکلات حقوقی، کمبود نقدینگی، عدم تقاضای بازار، کمبود مواد اولیه، مشکلات مالکیتی و سهامداری و... بوده است.

مقیمی با بیان اینکه ۳۳ درصد از این واحدها از طریق واگذاری با مشارکت سرمایه‌گذار جدید به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۱۶ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و از ابتدای دولت سیزدهم ۴۶۲۷ واحد راکد احیاء شده است.

انتهای پیام/

نظر شما