شناسهٔ خبر: 66622682 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور ۲ هزار و ۶۰۰ سند مالکیت واحد صنعتی در تهران در ۴۵ روز

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صدور برخی از اسناد مالکیت در شهرک‌های صنعتی سال‌ها دچار مشکل شده بود که با همکاری قوه قضاییه توانستیم ظرف ۴۵ روز در استان تهران بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ سند واحد صنعتی صادر کنیم و تحویل دهیم.

صاحب‌خبر -
صدور ۲ هزار ۶۰۰ سند مالکیت واحد صنعتی در تهران در ۴۵ روز
 
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، فرشاد مقیمی در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی به رشد تولید رسیدند، همچنین ۱۰۰ نیاز فناورانه در سال ۱۴۰۲ رفع شد، اکنون حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال داریم که برخی از آنها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و نیاز صنایع را تامین می‌کنند.
 
وی ادامه داد: بزودی یک شهرک صنعتی جدید در استان تهران به بهره برداری می‌رسد، بیش از ۱۵ سال پیش ایجاد این شهرک مصوب شده بود، اما تا کنون تکمیل نشده بود.
 
مقیمی گفت: ما احداث نیروگاه‌های خورشیدی را در دستور کار قرار دادیم و امروز نیروگاه‌های خورشیدی ما حدود ۱۹ مگاوات برق به کشور تحویل می‌دهند، ۶ مگاوات دیگر هم تا ۲ روز آینده به این ظرفیت اضافه می‌شود و توان نیروگاه‌های خورشیدی به ۲۵ مگاوات خواهد رسید.
 
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: امروز در داخل شهرک‌های صنعتی حدود ۷۲۸ مگاوات برق تولید می‌شود تا بتوانند نیاز صنایع را از داخل شهرک‌ها تامین کنند تلاش داریم تا چالش‌های تامین انرژی در شهرک‌های صنعتی را از سوی واحد‌های فعال در شهرک‌ها برطرف کنیم.
 
وی گفت: شعب تخصصی شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی فعال شده و باعث شده تا کنون ۲۴۰ پرونده در همین شعب حل و فصل شود و اختلافات واحد‌های صنعتی به دادگاه‌ها نرسد.

نظر شما