شناسهٔ خبر: 67355776 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد،

۷۵ درصد توهین‌های مجازی به نامزد‌ها کار ضدانقلاب است

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: گروه های مخالف کشور در خارج از ایران در بازه زمانی ۲۷ خرداد تا سوم تیر با سه هشتگ اصلی، سرعت انتشار اخبار خلاف واقع، توهین و تمسخر درباره هر ۶ نامزد و هواداران آن ها را بسیار افزایش داده اند.

صاحب‌خبر -

۷۵ درصد توهین‌های مجازی به نامزد‌ها کار ضدانقلاب است

حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درباره ارزیابی رصدی این مرکز از فضای مجازی در آستانه انتخابات گفت: رصد مرکز ملی فضای مجازی از رفتارها در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، نشان می دهد، رفتارهای ربات گونه حساب های کاربری در فضای مجازی زیاد شده است.

 دلیریان درباره این حساب های کاربری گفت: در روزهای اخیر، مرکز ملی فضای مجازی به این جمع بندی رسیده که این فعالیت ها سیر تصاعدی به خود گرفته؛  به طوری که  یکی از  شش نامزد ریاست جمهوری، هدف توهین و رفتارهای ربات گونه قابل توجهی گرفته است. یعنی از مجموع صد در صد تولید محتوا قریب به ۷۵ درصد تولید محتوا مبتنی بر توهین، تخریب و  اخبار جعلی است. سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی افزود: گروه هایی در خارج از کشور، در حال تولید اخبار جعلی، توهین و تخریب علیه شش نامزد با هدف کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند و بهتر است کاربران، هنگام مشاهده اخبار انتخاباتی در فضای مجازی، سریع آن را باور نکنند.

به گفته سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی هواداران نامزدها هم باید هنگام ارسال مطلب هوشیار باشند زیرا بعضی از محتواها حاوی توهین یا تخریب دیگر نامزدها هستند و گروه هایی در خارج از کشور وجود دارند که از این مطالب سوء استفاده می کنند.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: گروه های مخالف کشور در خارج از ایران در بازه زمانی  ۲۷ خرداد تا سوم تیر  با  سه هشتگ اصلی، سرعت انتشار اخبار خلاف واقع، توهین و تمسخر درباره هر ۶ نامزد و هواداران آن ها را، بسیار افزایش داده اند.

 

 

نظر شما