شناسهٔ خبر: 67352795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش اصفهان برای رشد ۴۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان تا سال ۱۴۰۵

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اجرای هفتمین برنامه برش استانی منابع مالی و برنامه‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان گفت: امیدواریم استان اصفهان بتواند تا سال ۱۴۰۵ رشد ۴۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در آئین رونمایی از کیت تشخیص پارگی غشا جنینی و همچنین برج فناوری در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان گفت: استان اصفهان، استان  بزرگ کشور ازنظر فعالیت‌های علمی و فناوری است. امروز هفتمین برنامه برش استانی منابع مالی و همچنین برنامه‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان را در اصفهان اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شرکت‌ها، اشتغال زایی، گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان و مساحت و زیرساخت‌های نوآوری در استان است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی تا پایان امسال و همچنین تا پایان سال 1405 مشخص شده و اعتباراتی نیز برای این امر اختصاص یافته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: اعتبار پیش بینی شده برای استان اصفهان در حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال 1403 حدود یک هزار میلیارد تومان و تا سال 1405 نیز یک هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هر 6 ماه یکبار روند مصارف اعتبارات و فعالیت‌های صورت گرفته پایش خواهد شد، گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه استان اصفهان بتواند تا سال 1405 رشد 40 درصدی اقتصاد دانش بنیان تا 2 سال آینده را داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین در خصوص افتتاح برج فناوری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: هر روز در این استان یک خبر جدید در حوزه علم و فناوری است، امروز شاهد بهره برداری از برجی هستیم که در آن کارگاه‌های کوچک کاربردی که هنوز تجاری سازی نشده‌اند، مورد توجه قرار بگیرند و برای آنها برنامه‌ریزی شود که در گام اول هفت کارگاه کوچک در این برج آغاز به کار می‌کنند.

پافشاری بر استفاده مجموعه‌های اقتصادی بزرگ از ظرفیت‌های فناورانه درون استان

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: یکی از تلاش‌های مدیریت استان اصفهان ملزم کردن شرکت‌های بزرگ به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه درون استان است.

وی بیان کرد: در این راه فشارهایی را نیز متحمل شدیم اما بر عهد خود پافشاری کردیم تا مجموعه‌های تولیدی بزرگ استان از ظرفیت‌های فناورانه استان استفاده کنند.

استاندار اصفهان افزود: یکی از ظرفیت‌های جدی استان، ظرفیت نیروی انسانی در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری است.

وی با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور شهید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جریان سفر به استان اصفهان گفت: شهید جمهور آیت الله رئیسی پس از این بازدید، ذهنیت فوق‌العاده‌ای از ظرفیت‌های فناوری استان اصفهان پیدا کردند. به نحوی که پس از بازدید عنوان کردند، «بدون شک قطب علم و فناوری کشور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.» 

ایشان در ادامه تأکید کردند که این ظرفیت را قدر بدانیم و این سطح از علم و فناوری در استان را رشد و ارتقاء دهیم.

مرتضوی ادامه داد: تمرکز ما به سمت حفظ و ارتقای ظرفیت‌های فناورانه استان اصفهان است تا از استعدادهای استان اصفهان غافل نشویم. وظیفه ما رفع گلوگاه‌های این مسیر، تقویت منابع انسانی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان استان است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به دلیل عدم جذب نیروی مستعد، سرخوردگی‌هایی به وجود می‌آید که تنها راه مقابله با این مورد ظرفیت‌سازی در حوزه‌های فناورانه است.

انتهای پیام/163

نظر شما