شناسهٔ خبر: 67343759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان در اصفهان تا ۲ سال آینده

اصفهان-معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت:رشد اقتصاد دانش بنیان در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت وبه دنبال آن تا ۲سال آینده رشد اقتصاد دانش‌بنیان استان ۴۰درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی صبح دوشنبه در آئین رونمایی از کیت تشخیص پارگی غشا جنینی و همچنین برج فناوری در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصفهان، استان بزرگ کشور به لحاظ فعالیت‌های علمی و فناوری است، اظهار کرد: امروز هفتمین برنامه برش استانی منابع مالی و همچنین برنامه‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان را در اصفهان اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه در این برنامه استاندار به عنوان نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اهداف کلان دانش بنیان را در استان راهبری می‌کند، اضافه کرد: ایجاد شرکت‌ها، اشتغال زایی، گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان و مساحت و زیرساخت‌های نوآوری در استان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان اصفهان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و زیرساخت‌های آن مشخص است، افزود: برنامه‌ریزی تا پایان امسال و همچنین تا پایان سال ۱۴۰۵ مشخص شده و اعتباراتی نیز برای این امر اختصاص یافته است.

رشد ۴۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان در اصفهان تا ۲ سال آینده

وی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای استان اصفهان در حوزه توسعه شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود یک هزار میلیارد تومان و تا سال ۱۴۰۵ نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه هر ۶ ماه یکبار روند مصارف اعتبارات و فعالیت‌های صورت گرفته پایش خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه استان بتواند تا سال ۱۴۰۵ رشد ۴۰ درصدی اقتصاد دانش بنیان تا ۲ سال آینده را داشته باشد.

وی همچنین در خصوص افتتاح برج فناوری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ابراز کرد: هر روز در این استان یک خبر جدید در حوزه علم و فناوری است، امروز شاهد بهره برداری از برجی هستیم که در آن کارگاه‌های کوچک کاربردی که هنوز تجاری سازی نشده‌اند، مورد توجه قرار بگیرند و برای آنها برنامه‌ریزی شود که در گام اول هفت کارگاه کوچک در این برج آغاز به کار می‌کنند.

نظر شما