شناسهٔ خبر: 67349730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور معاون ریاست جمهوری

برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با قابلیت استقرار ۷۰ شرکت دانش بنیان روز دوشنبه با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مترمربع در ۱۴ طبقه و با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احداث شده است.

این برج محل استقرار دفترهای اداری و تحقیق و توسعه شرکت‌ها و موسسه‌های فناور و دانش بنیان و واحدهای ارائه‌ دهنده خدمات تجاری‌سازی فناوری است.

برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد

همچنین کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز با هدف نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان و زیربنای یکهزار و ۷۰۰ مترمربع با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

این کارگاه‌ها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال از محل درآمد اختصاصی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت مالی وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری احداث شده و فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برای هفت شرکت و موسسه فناور و دانش‌بنیان فراهم کرده است.

همچنین محصول فناورانه پزشکی «کیت تشخیص پارگی غشا جنین» با حضور معاون علمی ریاست جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد.

این کیت تشخیص با دقت ۹۹ درصدی برای زنان بارداری که علامت و نشانه‌هایی از پارگی کیسه آب جنینی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول حاصل تلاش شرکت یاخته فن‌آور اصفهان است و با تشخیص دقیق، به موقع و ساده به پزشکان اجازه می‌دهد با تصمیم به موقع از عوارض ناخواسته جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، توافقنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری اصفهان در جهت حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز امروز در سفر روح‌الله دهقانی معاون علمی رییس جمهور به اصفهان امضاء شد.

این سند همکاری با رویکرد ارتقای شرکت‌ها و زیست‌ بوم دانش‌‎بنیان، افزایش اشتغال نیروی انسانی نخبه و تحصیلکرده و حل چالش‎‌ها با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های فناورانه و صنعتی موجود استان اصفهان منعقد شد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روز دوشنبه به اصفهان سفر کرد.

حضور در یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی رییس جمهور به اصفهان بود.

اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و حدود ۹ هزار شاغل به‌شمار می‌آید.

نظر شما