شناسهٔ خبر: 67350202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت ۲۶۳ گروه جهادی در جشن غدیر در بیرجند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی، گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم دو هزار و ۱۰۴ جهادگر خراسان جنوبی در قالب ۲۶۳ گروه جهادی پذیرای هم استانی‌ها در جشن کیلومتری عید غدیر خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روز عید سعید غدیرخم یکی از روزهای بسیار مهم در تاریخ هجری قمری است. روز اکمال دین و اتمام نعمت و چند سالی می‌شود این روز با برکت بسیار بزرگ شمرده شده و گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: اطعام در روز عید غدیر توصیه شده و اهمیت بسیار بالایی دارد، به گونه‌ای که چندین سال می‌شود اطعام عید غدیر در قالب موکب‌های پذیرایی صورت گرفته و پذیرایی از جمعیت‌های بسیار زیاد انجام می‌شود.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی، افزود: گروه‌های جهادی استان خراسان جنوبی نیز در این زمینه پیش قدم بوده و هر ساله در قالب موکب‌های پذیرایی و اطعام میزبان مردم شریف استان در نقاط مختلف خراسان جنوبی هستند. گروه‌های جهادی استان از عید قربان تا غدیر در قالب فعالیت‌های مختلف خدمات زیادی ارائه دادند و همچنان ادامه دارد.  

هنری از برپایی 235 موکب و ایستگاه صلواتی در سطح استان خبر داد و افزود: در این مدت بیش از 74 هزار غذای گرم طبخ و توزیع شده و می‌شود. بیش از 158 هزار مورد چای و شربت در نقاط مختلف استان توزیع شده و خواهد شد. 

وی عنوان کرد: برای جشن و پذیرایی کیلومتری عید غدیر در سطح استان 263 گروه جهادی و دو هزار 104 جهادگر آماده ارائه خدمات هستند. 43 موکب پذیرایی در مهمانی 10 کیلومتری و در مرکز استان آماده پذیرایی از مردم است. 

 انتهای پیام/254/

نظر شما